Водеща компания на родния пазар изкарва логото “Пловдив 2019“ извън границите на България

  • от Деница Лещева
  • 15:47, 09.07.2019

Водещата козметична компания "Рефан" ще разпространява логото на "Пловдив 2019" в България и чужбина. Това стана ясно по време на пресконференция, на която фондацията и фирмата официално обявиха партньорството си. Лидерът на пазара вече е пуснал в продажба и нова серия, брандирана с логото на Европейската столица на културата.

Шестте козметични продукта, съдържащи органична розова вода, са били пуснати в продажба преди дни. Очакванията са скоро те да бъдат предлагани на пазара на други европейски държави, в които "Рефан" развива търговия с емблематичните за страната ни продукти.

"Изнасяме продукти в 45 държави, а новата ни серия ще достигне до широка аудитория. Надяваме се по този начин да успеем да популялизираме града, защото розата е лицето на България", изтъкна Велина Евтимова, която отговаря за външните пазари, с които работи пловдивската компания. Сред държавите, до които най-вероятно ще достигне "визитната картичка" на България и Пловдив, са Гърция, Македония, Румъния, Кипър, Испания, Италия, Франция и много други.

Въпреки че се обявява днес, това партньорство продължава във времето, обясни директорът на фондацията Кирил Велчев. Той намекна, че краят на приятелството с 25-годишната компания няма да настъпи в края на година, в която сме Европейска столица на културата.

"Тази работа през 2019 година няма да бъде отрязана с нож. Наследството, което остава столицата на културата, е и за Пловдив, и за България. Това че има брандиран продукт с „Пловдив 2019”, не означава, че той ще остане само за 2019 година", каза Велчев и допълни, че това е годината, в която се изграждат стратегически партньорства.  Представителите на "Рефан" пък обещаха да не спират серията от продажба през 2020-а, въпреки че партньорството им с общинската фондация е обявено до края на тази година.

"Това че имаме толкова туристи в момента, не означава, че догодина няма да имаме дори повече. Тази серия е нещо, с което искаме да бъдем запомнени, туристите да го отнасят у дома и да го използват, а не просто да го съхраняват. Серията представя нещо уникално и пловдивско", категорична бе Албена Димитрова, която е ангажирана с маркетинга на продуктите.

 

Идеята за кобрандиране на продуктите се появила в края на 2018-а година. Още с началото на преговорите, управителите на компанията прегърнаха идеята, обясни Радост Иванова, директор маркетинг и реклама в ОФ "Пловдив 2019". Освен с разпространение на логото, от козметичната компания подпомагат фондацията и финансово, като вече са допринесли за организацията на няколко събития.

Розовата вода е съставка на всеки един от продуктите в серията, предназначени за грижа и овлажняване на кожата през цялото денонощие. Продуктите са изцяло органични, а розите са култивирани в региона. Според представителите на фирмата продуктите, съдържащи розово масло и розова вода, са изключително търсени от страна на чуждестранните туристи под тепетата. Очаровани останали и гостиите на официалното откриване на "Пловдив - Европейската столица на културата", в чийто ВИП пакети били и продуктите на местната фирма.

По-рано днес представители на фондацията и "Рефан" обсъдиха възможностите за продажба на сувенири с логото "Пловдив" 2019 в магазините на компанията.