Вкусът на “баба“ гали сетивата в пловдивски ресторант

  • от PlovdivTime
  • 19:34, 09.06.2019

Понякога трябва да оставим името да говори само за себе си. А ресторант “Гастрономъ”, скрит из пловдивските улици, казва достатъчно, особено що се отнася до вкусна храна, добро обслужване и приятна атмосфера.

Няма нищо по-приятно от това, да хапнеш навън в прохладните летни вечери и да се насладиш на красивата градина на една от перлите в пловдивския кулинарен живот. А когато температурите станат твърде ниски за вечеря на открито, “Гастрономъ” предоставя една уютна атмосфера, която не просто топли тялото, но и душата.

Затова допринася вкусната храна, излязла изпод талантливите пръсти на изкусните готвачи, които дават всичко от себе си, за да сложат ядливо злато във вашата чиния.

“Идеята беше да направим място с изцяло българска кухня и изцяло български продукти”, разказва Невена Барбова - управител и собственик на ресторант “Гастрономъ”.

Да усетиш вкусът “на баба” в собствената си чиния е нелека задача, която обаче никак не затруднява готвачите на пловдивския ресторант. Заведението залага на автентични стари рецепти.

Едно такова пътуване във времето са агнешките котлетчета, които красят страниците на менюто в “Гастрономъ”. Крехкото месо е глазирано с розово сладко. В чинията си ще намерите перлен ечемик и песто от ароматен див чесън. Рецептата е провокирана от традиционния български вкус и символа на България - розите.

Още едно бижу в менюто е свинската рибица - маринована и печена на бавен огън. Крехкото месо е поднесено със сладко кисело зеле, приготвено с бекон и бабините подправки по специална рецепта.

“Гастрономъ” е един от осемте ресторанта, които ще обединят усилията си и ще представят автентичния български вкус с помощта на продукти, осигурени от МЕТРО България.

В събитието “Вкусът на Пловдив” ще се включат още ресторантите „Одеон“, „Сол и пипер“, „Операта“, „Марбея“, „Гастроном“, „Jump на реката“, “Torro Grande” и „Torro Boulevard“ представят ястия, приготвени специално за гостите на града през 2019 година, когато Пловдив е Културна столица на Европа.

Програмата е отворена за всички клиенти на МЕТРО, които искат да представят по запомнящ се начин кулинарните традиции на Пловдив и убедят туристите и гостите на града в предимствата на българската кухня.

За МЕТРО 2019 е специална година, в която компанията отбелязва своята 20 годишнина.

„Всички знаят, че първият магазин на компанията бе отворен именно в Пловдив през 1999 г.“, казва Ангел Костадинов, управител на МЕТРО Пловдив. „Вече 20 години ние неизменно предлагаме на нашите клиенти от хотелския и ресторантския бизнес качествени хранителни продукти, за да подкрепим техния успех. Културната столица на Европа бе добър повод да разширим усилията си и започнем с партньорите си една ново начинание, в което автентичният български вкус и фермерските продукти, които предлагаме по програмата си „Отгледано с грижа в България“ да представят Пловдив и България по атрактивен начин.“ 

Kоментари

коментар
Веска Стефанова М
20:19, 10.06.2019
Отговор

Много е приятно, хигиената е ниво прекрасна гледка и добра храна.