Идващият транспортен ад, за който пловдивчани са насляпо
Какви ще са връзките от пробива на гарата към основните булеварди? Кога ще бъде премахнат Бетонният мост? Ще има ли нов бетонен мост? Какво се случва с ВиК колектора, заради който ще бъдат разбити нови улици и булеварди?
Всички тези въпроси си нямат отговори, или поне пловдивчани или градската управа не ги знаят. Днес общинските съветници одобриха новия ПУП в зоната, нужен за пробива под гарата. Той касае уличната регулация и имотите, които трябва да се отчуждят, но съветниците гласуваха насляпо, администрацията също нямаше отговорите, а всеобщото усещане бе, че този процес вече е извън ръцете на пловдивската общественост и власт.
Слави Георгиев бе единственият, който намекна, че ситуацията вече не може да се промени, а единствено можем да се надяваме на съвестта на институциите, които движат проекта, пише trafficnews.bg.
"Истината е, че интересът на НКЖИ бе защитен в този проект, но не и интересът на Пловдив. Проспахме момента и вече всичко е извън правомощията на Пловдив. Градът ще бъде блокиран, а 100 000 души от район „Южен” ще бъдат отрязани от града. Всичко е на добрата воля на НКЖИ оттук нататък”, каза Слави Георгиев.
Николай Радев от БСП също заяви, че това решение е изключително важно и трябва обществено обсъждане, което да даде повече яснота какво точно ще се случи с този проект. В момента той се проектира от фирмата изпълнител „Трейс”, която скоро трябва да го входира в НКЖИ и Община Пловдив. Поръчката обаче е по европейска програма и е много трудно да се излезе от първоначалния й обхват и да се променят цели дейности. С други думи – демонтирането на Бетонния мост е задължително в поръчката, а строителството на нов – трябва да бъде в отделна процедура. Самата тя е обещана от НКЖИ – но кога и как, още няма никакъв отговор.
Знае се обаче, че над 2 млн. лева, които бяха инвестирани в бул. „Васил Априлов”, ще отидат на вятъра. Булевардът ще бъде разкопан от ул. „Тракия” до колелото на Гарата. За да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”. От другата страна също ще бъде взета част от тротоара за другия локал.
Отделно община Пловдив трябва да започне и отчжудителни процедури след това за въпросните терени. Все още не е ясно как ще се случи изместването на големия ВиК колектор. Той ще тръгва от бул. „Христо Ботев” през ул. „Кавала”, а вливането му в бул. „Васил Априлов” ще е или през улица „Д-р Никола Ковачев” или ул. „Тракия”. Очаква се двете улици да бъдат разширени. Самият колектор ще продължава до бул. „Руски”, там не се предвиждат тежки ремонти и разбиване на новата инфраструктура.
Неясни обаче остават самите разклонения към бул. „Христо Ботев" от пробива. В първоначалното задание бе включена директна връзка единствено към бул. „Васил Априлов”.
Едно е сигурно – цялата зона там ще бъде затворена за движение, но все още никой няма представа как и кога ще се случи. Представянето на проекта от „Трейс” трябва да даде част от отговорите, а НКЖИ – друга.