Детето ви яде бонбони с вкус на мръсни чорапи? Влогърите са виновни

  • от Мария Луцова
  • 16:52, 18.08.2019

„Искам да ме заведеш на спектакъла „Ромео и Жулиета”! Мамо, моля те, купи ми бонбони с аромат на вмирисани чорапи!  Искам да прочета „Мистериите на България”!” 

Ако детето ви изрече някое от тези желания, не си мислете, че е вдигнало температура и бълнува. Не! Обяснението е значително по-безболезнено, поне на пръв поглед! Вашето дете е последовател на плеядата популярни сред хлапетата влогъри. Те са много, но към днешна дата има няколко, които се радват на френетичната фенска любов.

 

Всъщност истерията по новите идоли на наследниците ни започна преди години с Емил Конрад. Не сте чували за него? Мнозина също не бяха! Докато през 2015 година пред книжарниците, където Емил гостуваше, се извиха петкилометрови опашки, а на тях все деца.

Хлапетата държаха в ръцете си книгата „Нещата, на които не ни учат в училище” и чакаха търпеливо с часове за автограф и снимка с идола. Името Конрад се превърна в търговска марка – книги, тениски, тетрадки, младежът беше символ на успех за малките си почитатели. 

Тогава сякаш се появи първият сигнал, че и в България влогърството може да се превърне в доходоносно и носещо огромна популярност занимание. 

В продължение на близо 9 години Емил качвал свои видеа в интернет и постепенно натрупал огромна фенска маса - над 400 000 абонати в YouTube, 317 000 последователи във Facebook и над 340 000 последователи в Instagram. 

Децата са най-трудните читатели, за сметка на това успееш ли да ги спечелиш, те са готови да изоставят таблетите и да грабнат книга. Доказателство за това бе именно книгата на Конрад, която в годината на издаването си – 2015-а,  постигна фантастичния тираж от над 50 000. Емил продължава да пише и днес, читателската му аудитория е друга, но факт – влогърството го окрили и му даде популярност, от която се възползва по доста добър начин. 

Това бе началото! А как е днес? За тази цел просто трябва да се върнем към темата за бонбоните с вкус на вмирисани чорапи, на развалена наденица или пък повърнато (ужас!). Чудите се защо хлапетата са готови да ядат подобна гадост, а на вас тя да ви струва поне 5 лв. Ами виновниците са двама. Казват се Ивайло Драгиев и Християна Пенева, а за хлапетата те са Айде.бг. 

Видеата на двамата предизвикват фурор сред последователите им. Близо половин милион са абонатите им в YouTube, а всеки от клиповете им се радва на гледания от 60 000  до 500 000 пъти. Ивайло и Християна не залагат на професионални снимки, но са много забавни. Те правят всички онези неща, които у дома са забранени. Това са така наречените предизвикателства – в купа с много боядисани яйца има няколко несварени. Кои са те обаче, двамата герои разбират, след като ги разбият в главата си. Или пък прословутите бонбони с отвратителни аромати! Те са смесени с такива, които имат прекрасен вкус. Така че двамата сядат пред камерата и започват да ядат. Вмирисани чорапи или ягоди – това е въпрос на късмет. За подобен Challеnge са достатъчни и домашните подправки, сосове, кисело, люто – всички те са повод да се пробва късметът. 

Предизвикателствата, през които преминават Ивайло и Християна, са много и всички тях последователите им искат да пробват. Наред с видеата обаче тандемът разгръща дейността си в още много посоки – парти агенция, където ги подпомагат и семействата им, които също участват в забавления и рождени дни. Удоволствието да гостуват излиза доста солено, но пък празникът е незабравим. Ивайло и Християна заедно с талисмана им Бухльо стоят зад продажбата на тениски, чаши, шапки, суичъри, раници, чанти, значки. 

Имат и книга – „Тази книга е тайна”, в която са поместени лични истории и поуки, разказани от двамата влогъри. Има ги и любимите Топ 10 факти, които Ивайло често пуска и в канала на „Айде.бг”. 

Стигаме и до театъра, до „Ромео и Жулиета” и до желанието на децата да гледат вечната любовна история от Шекспир. Интересът е огромен, свидетелстват организаторите на гостуванията на спектакъла. А този интерес е съвсем разбираем – Ивайло и Християна играят там. 

Стигаме и до другите големи звезди на небосклона – Пакта. Да, добре чухте! Те не са някаква мафиотска структура, а влогъри. При това доста гръмогласни! Младежите са няколко – Вената, Никича, Мистър Джакпот, Дидо Ди, Хевънбул, Шадоухекс и още. И те както „Айде.бг” снимат видеа с предизвикателства – отговарят на въпроси и всяка грешка се санкционира например с гадните бонбони. Популярни са и пародиите им, както и игрите на различни игри, които коментират с диви крясъци. 

Пакта също има издадена книга, със запазения им знак се предлагат фланелки и други аксесоари. След по-малко от месец в Пловдив на 7 септември от 10 до 20 часа ютюбърите ще проведат среща с феновете си под тепетата в залата на спортен комплекс СИЛА. 

Дали още има свободни места е трудно да се разбере, но определено еднодневното събитие ще привлече множество техни почитатели. 

Стигаме и до една от най-обсъжданите звезди на българската влогърска сцена – Слави Панайотов-The Clashers.  В You Tube канала си той помества различни клипове – от Топ 10, през ревюта на продукти, интересни факти, коментари за игри.  Не ви звучи интересно? На вас вероятно не, но почитателите на пловдивчанина, който само преди дни попадна в скандал след проблем с изкачването на Мусала и бе глобен 5000 лв., не мислят така. Те са повече от 600 000 и до момента са гледоли  над сто милиона  пъти клиповете му. 

През изминалата година Слави представи пред публиката „Топ мистериите на България”. Оттогава до днес книгата му не излиза от Топ 10 на най-продаваните заглавия.  Любопитното е, че Панайотов завършва Туризъм в Холандия, но определено се справя доста добре с видеоприключенията си. 

Много актуални са и Павел Колев и Ицака. Повече от 5 години те  пускат видеа с коментари за различни ситуации, а влогърите пренесоха забавния си диалог и в  тв предаването „ Шоуто на играчите”. Двамата също издадоха книга – „Играчи: Книгата”.

Приключваме със Стан и Стефи. Тандемът публикува любопитни видеа със сценарии, в които има интересни истории, преживявания, ситуации. Над 200 000 последователи следят изявите, а клиповете им надхвърлят милион гледания на месец.  Двамата също имат издадени книги. 

Ако във вас се надига недоволство след срещата с новите идоли на децата, овладейте го. Фактите са безпощадни – болшинството хлапета по един или друг начин се сблъскват с  новите тийн идоли. От родителите обаче зависи инерцията от четенето на книги като тези на горните автори да се прехвърли към други заглавия.  

Фотографии: Страниците им във Фейсбук