За “Пловдив 2019“: Нямаше го слогана “Заедно“, а имаше разединение между културните общности
Европейска столица на културата – Пловдив 2019 е на финала си. Остават броени дни до официалния край и предаването на щафетата на следващите домакини през 2020 г. Какво успя да постигне градът ни през 365-те дни, когато носеше короната, с какво не сполучи и оттук-накъде попитахме творци, общественици, журналисти, които бяха активна част от случващото се през годината.
Виделина Гандева, експерт в сферата на туризма
-Отговори ли на очакванията ви инициативата Европейска столица на културата?
. Не, не отговори на очакванията ми. Очаквах градът да се приобщи с позитивни послания и инициативи, всички квартали да усетят събитието. Като всичко друго и ЕСК се случи само в центъра. Нямаше социален елемент, нямаше голяма, видима инфраструктурна промяна, която да остане и продължи живота си през следващите години. Медийното оповестяване към българите по света и Европа - спорадично, незабележимо. Включването на събития на принципа сбирщайн под мотото на кампанията, без да се спонсорират от самия проект, а просто като пълнеж - лош пример. Постоянни смени в състава на фондацията, компрометиране на нейни служители, лоша интернет платформа, липса на оповестяване сред най-младите в града чрез прости средства по линия на образованието. - всичко това навреди на събитието. Неглижираше се ролята на хотели и ресторанти, туроператори, държавата дори като глашатаи на проекта и разпространение на неговите идеи, почти липсваше работа с блогъри и инфлуенсъри...
- С кое събитие ще свързвате отминалата година?
- С Фестивала на светлините. Харесах и други събития,но това някак си усетих осезаемо,като че то подчерта даденостите на града и хората в него,освети ги, а всички пловдивчани творци и богатата история на града най- много от това се нуждаят- да станат видими и споделени.
- Къде се провалихме?
- Провалихме се в пълното разминаване между слогана на Пловдив 2019 и реалното разединение между културните общности в града по вина на Община Пловдив, също и в слабия маркетинг по света.
- Ще има ли ефект от събитието и през следващите години?
- При добра стратегия - да, но не виждам заявки за такава. Как ще продължим да промотираме ефектите от титлата, къде, с какви партньори, платформи, събитията устойчиви ли са и с какви средства? . Що се отнася до ползите за бранша, то те не са ясни, поради липса на икономически анализ по стратегията за туризъм.
ЧЕТЕТЕ ОЩЕ: