Електротранспортът – загубеното богатство на Пловдив
„...Датата е 07.01.1956 година. На Пловдивчани тържествено са представени първите тролеи. С красиви панделките те дефилират по улиците на нашия град!!! Пловдив вече има електрически градски транспорт...
Хвала !!!
Пренасяме се 63 години в бъдещето...
Светът се бори да колонизира Марс, самоуправляващи се коли обикалят по улиците, невръстни деца карат електрически тротинетки...
В Пловдив на бъдещето няма нито едно електрическо превозно средство на градския транспорт... Нито едно...
Няма да допуснем това! Ще създадем общинско предприятие по електротранспорт и ще върнем най-екологичния начин за придвижване на пловдивчани.
По този начин ще направим услугата по евтина, по-тиха, по-екологична и по-сигурна. Ще се върнем на картата на електрифицираните градове в България. Няма как 63 години да вървим назад ....
Сега е времето да обърнем посоката...”
Написа кандидатът за кмет Георги Колев от ЗС „Ал. Стамболийски” в профила си във Фейсбук. Дисонансът между минало и настояще е толкова голям, че бъдещето изглежда още по-черно. За 25 години Пловдив успя да унищожи електротранспртната си мрежа, а възстановяването й би струвало десетки милиони. Шанс все пак има, а видимо другите големи градове се възползват, като усвоиха десетки милиони за закупуването на електроавтобуси.
Другите мерки в транспорта в програмата на Георги Колев са:
- Създаване на общинско предприятие „Градски транспорт” и интегриране на всички форми на обществени услуги в сферата за чист, бърз, удобен и безопасен градски транспорт
- Приоритетно изграждане на инфраструктурния проект Модър-Царевец
- Спешно проектиране и изграждане на вътрешно кръгово движение за улесняване придвижването в града
- Изграждане на многоетажни и буферни паркинги
- Подобряване и увеличаване на пешеходните зони
- Внедряване на модерни цифрови технологии за умно и интегрирано управление на трафика и даване предимство на пешеходците и градския транспорт, управление на трафика в реално време
- Контрол по паркирането в целия град и приоритетно по отношение на забраната за навлизане в зелените площи, увеличаване броя на паркоматите
- Свързване и доизграждане на веломрежата
- Прозрачно управление и контрол
Листата за Общинския съвет:
Формацията подкрепя и независимата експертиза на четирима пловдивчани за районни кметове.
В район "Южен" кандидат за кмет е журналистът Илиян Велков.
В район "Западен" кандидат за кмет е спортистът Иван Запрянов.
В район "Източен" кандидат за кмет е строителният предприемач Илия Матаков.
В район "Северен" кандидат за кмет е политологът и експерт по европроекти Борис Вълев.
Купуването и продаването на гласове е престъпление!