Затварят "Гладстон" до края на 2018-а заради ремонта на подлеза

  • от PlovdivTime
  • 15:57, 02.07.2018

от Благовест Андонов, TrafficNews.bg

Три за три. Така може да се опише ситуацията с организацията на движението в Пловдив в следващите месеци. След като днес затвориха  бул. „Марица – Юг” за движение, скоро още два невралгични пътни участъка ще бъдат затворени – това са „Гладстон” и „Цар Борис III Обединител”.  Преди да се случи това обаче, Община Пловдив ще приеме от фирма „Щрабаг” трите обновени булеварда „Руски”, „Коматевско шосе” и „6 септември”. Това ще е най-късно до 18 юли, а след тази дата ще се работи само по тротоарните настилки.

След това ще се пристъпи към най-тежкия ремонт това лято – подлеза под Централна поща, който е част от поръчката за площад „Централен”.  Макар първоначално да се смяташе, че фирмата изпълнител може да приключи ремонта за 3 месеца,  кметът призна, че ще са нужни поне 5.

Първо ще се затвори по едно платно от „Гладстон” и „Цар Борис III Обединител”, а движението ще се осъществява двупосочно в другите. В края на август обаче се очаква „Гладстон” да бъде затворен изцяло до края на годината – от  „Света Петка” до улица „Преслав”.

„Ремонтът е много сложен. Трябва да сме готови до края на годината, иначе не знам къде ще направим откриващото събитие на Пловдив 2019”, каза Тотев. Реконструкцията на съоръженията включва  изпълнение на нов бетон за оформяне на наклона над носещата конструкция, нова хидроизолация,  полагане на нова асфалтобетонова настилка, монтиране на нови дилатационни фуги „открит" тип, ремонт на съществуващите парапети, поставяне на отводнители с тръби и други.

Заради затварянето на „Гладстон” ще се отвори за движение улица „Света гора”, която ще е естествена връзка между „Света Петка” и Тунела. Поради тази причина ще се направи и нова организация на движението. Очаква се улица „Иван Перпелиев“ да стане еднопосочна с движение към „Митрополит Панарет”.

Друг мащабен ремонт, който се предвижда тази година е на Кукленско шосе, където ремонтът ще е етапен и засега не се планира да се затваря цялото за движение.