Тъжната съдба на атракционното влакче в Пловдив, което за 200 бона и 3 години направи един тест драйв

  • от Благовест Андонов
  • 12:30, 20.11.2021

Второто най-тъжно атракцонно влакче в България безсъмнено се намира в Пловдив. Купено през 2018 година за 182 000 лева, то стои вече три години в гаража на фирмата доставчик „Балканкар Рекорд” без да е изминало нито един курс,а всичко на всичко има един тест драйв от общинския съветник Константин Георгиев.

Причината да е второто най-тъжно влакче е, че през 2015 година Община Ловеч бракува своя атракцион, за който бяха платени 360 000 лева.  Тогава се оказало, че атракционното возило не може да се движи назад, а траекторията, която прави при взимане на завой, е много по-голяма от широчината на улиците в града. КАТ отказва да го регистрира и така година по-късно то е бракувано, припомня TrafficNews.

Макар и пловдивското влакче да струва два пъти по-малко, неговата съдба е твърде вероятна да е сходна. То бе закупено с идеята да вози пловдивчани до върха на „Бунарджика” след големия ремонт на хълма.

Трета година обаче в Община Пловдив не могат да се разберат за това влакче и къде да се движи. Първоначално от фирмата доставчик са казали на Община Пловдив, че заради неравностите по пътя към върха на хълма то ще бъде компрометирано. Последваха и ремонти, но в крайна сметка то така и не тръгна. В крайна сметка се оказва, че то не е подходящо за движенето по хълма.

Зам.-кметът Георги Титюков заяви, че той е просто възложител на поръчката и към момента влакчето е зачислено към ОП „Градини и паркове”. То е било предложено на район „Централен”, но Георги Стаменов заяви, че те нямат гараж къде да го държат,както и отделно проблемът с возенето му до върха до Бунарджика.

Докато се чудят къде да отиде влакчето неговата гаранционна поддръжка пък изтече, а и към момента въобще не се знаели дали е изправно, тъй като събира прах при фирмата. Самата тя пък няма ангажимент вече да отстрани неизправности, ако има такива. Общинският съвет дори прие специална наредба за цената за возенето му – 1 лев.

Напълно неясно е защо, след като това влакче събира прах и не става за Бунарджика, не му се измисли друг курс било в „Лаута”, около ст. „Пловдив” и „Гребна база”, връзка между двете базилики и централна градска част.

Факт е, че с парите на пловдивчани имам атракцион, който никога не е носил атракция на някого, освен на тест драйва на общинските съветници.