Новото общинско предприятие “Екобус“ си търси шеф

  • от PlovdivTime
  • 09:59, 29.12.2021

Новото общинско пловдивско дружество за екологичен градски транспорт си търси шеф. Това стана ясно от обявения конкурс за директор на "Екобус Пловдив” ЕООД. Дружеството все още е в процес на учреждаване, но пък вече се търси ръководител на новото звено. Припомняме, че идеята е "Екобус" да управлява две допълнителни линии в градския транспорт на Пловдив.

То ще разполага с автобусен парк и ще събира приходите от продажбата на транспортни документи. Реалистичните срокове според него за започването на функционирането на това дружество е рамките на два мандата, като за него  трябва политическа воля и дългосрочен хоризонт от 7-8 години.

От документацията в обявената конкурсна процедура се вижда, че Община Пловдив няма много сериозни изисквания към кандидатите за позицията - да са с магистърска степен и да имат 5 години професионален опит е единственото сериозно изискване към потенциалните нови ръководители, освен законовите изисквания за съдимост. Реално обаче не пише нито в коя сфера трябва да е магистър кандидатът, нито какъв точно да е този 5-годишен професионален опит. 

Останалите критерии включват "добра репутация и почтеност" съгласно изискванията на Закона за публичните предприятия, които се предполагат до установяване на противното, както и родствени пречки за заемането на длъжността по отношение на контрола върху дружеството и липса на лоша фирмена биография, пише TrafficNews.

Претендентите за шефското място трябва да представят своя концепция за развитието на „Екобус" за десетгодишен период.

 Самата конкурсната процедура ще включва три етапа за пресяване на кандидатите, които включват  проверка на съответствието на представените документи с предварително обявените изисквания,  оценяване на изготвена и представена от кандидатите концепция за развитието на предприятието и провеждане на събеседване с кандидатите.

Конкурсът е отворен до 24 януари 2022 година. 

Припомняме, че идеята за "Екобус" беше презентирана след обявяване на големите загуби на общината по линия на градски транспорт. По същество новото дружество няма да се намесва в работата на останалите превозвачи, а целта му е за този период да въведе 2 отделни линии с 20 автобуса, които приоритетно да обслужват ученици и студенти. Двете линии са с крайна точка Езиковите гимназии и нова сграда на ПУ, като едната ще тръгва от Коматево и Кючука, а другата от Тракия. Акцентът е да обхваща голяма част от училищата.

Разчетите са, че средната цена на един електробус е около 850 000 лева, база на терена в Тракия за около 3,5 млн. лева и над 1 млн. лева за зарядни станции. Или 21,6 млн. лева за стартирането на двете линии. Отделно  трябва да бъдат назначени 40 шофьори, 10 души обслужващ персонал и 4 с административни функции.

Това обаче е и при условие, че се „надгради” електронно-билетната система. Сума за нея не бе съобщена, както и как Общината смята да надгради нещо, което не съществува на практика.