НКЖИ чака строителното разрешение за пробива под гарата, Трейс подготвят строителната площадка

  • от Благовест Андонов
  • 11:00, 25.09.2021

„Подготвяме първата копка на изграждането на пробива под Централна гара, който е част от „ЖП възел Пловдив”.  Тя ще бъде насрочена веднага, след като бъде издадено строително разрешение от Министерството на регионалното развитие и благоустройство, което очакваме съвсем скоро”, заявиха от НКЖИ пред TrafficNews.

Преди дни, кметът Здравко Димитров заяви, че най-точната информация може да се даде от НКЖИ, тъй като те движат проекта.

„ Наше беше желанието да почне от южната страна, да може колкото се може по-малко да влияе на трафика на града. Важното е, че искахме и запазихме пътната връзка Бетонен мост, проектира се мост, който ще бъде по-различен от този, няма как да изпълнява същите функции. Той обаче е важен за район "Южен" и "Централен", знаете колко хора живеят там”, каза тогава Зико.

Все още обаче не се знае от коя страна ще стартират дейностите от „Трейс холд груп”. В момента фирма подготвя строителната площадка и мястото, където ще бъде дадена първата копка. Тя се намира до коловозите, които са до автогара „Родопи”. Самите работници, които са на обекта, също заявиха, че чакат инструкции кога и как да започнат дейностите.

TrafficNews научи, че е твърде вероятно от фирмата да настояват да се започне работа и от двете страни на гарата. Причината е забавянето на старта на строителството и крайният срок за реализацията на проекта, който е краят на 2023 година.

От южната страна дейностите няма да повлияят по никакъв начин на трафика, но от северната ще има значително затруднение. Една от най-тежките дейности ще е преместването на колектора на ВиК.  Той ще минава под бул. „Христо Ботев”, ул. „Кавала” и ще отива към бул. „Васил Априлов” и „Руски” през улица „Тракия”.

Самият „Васил Априлов ще бъде затворен и изринат от ул. „Тракия” до колелото, за да се направят локали, които да извеждат колите към Централна гара, ще се вземе част от двора на училище „Свети Климент Охридски” и площада пред бившето кино „Гео Милев”.

Методът на изграждане ще бъде т.нар. отворен, което значи, че продължително време пътните връзки ще бъдат затворени.  Един от големите въпроси е кога ще бъде демонтират и Бетонния мост, както и кога ще се изгради нов на неговото място.