Пешеходните пътеки в Пловдив станаха „виртуални”! Знаете ли къде пресичате?

  • от Благовест Андонов
  • 11:52, 28.06.2021

6 месеца – толкова трябва да издържи в перфектно състояние всяка една пешеходна пътека и пътна маркировка със стандартна акрилатна маркировъчна боя. 90% от пътната маркировка в Пловдив е подобна,  като на някои места започна да се слага такава със студен шприц пластик и термопластик, на които животът им е между 2 и 3 години, но е доста по-скъпа, съобщава TrafficNews.

Предвид обаче, че в Пловдив повечето „зебри” и пътна маркировка е с обикновена боя, то на всеки 6 месеца тя трябва да се пребоядисва.  Има обаче пешеходни пътеки, които не са пипани от началото на този мандат и тук не става дума за такива за вътрешноквартални улици, а за основни булеварди и пътни артерии.

Местата, на които трябва да пресичат пешеходците, сред които възрастни хора и родители с деца, просто липсват на места на бул. „Руски”, „Иван Вазов”, „Христо Ботев”, бул. „Васил Левски”, бул. „Дунав”, зоната около ул. „Капитан Райчо, цялото каре около мол „Пловдив”, в „Тракия” на булевардите "Освобождение", "Цар Борис" и второстепенните улици. 

Видимо тези пешеходни пътеки, които са се превърнали във виртуални, скоро не са виждали боя. Видимо някои не си вършат работата, а кои са те?

Отговорът е „Организация и контрол на транспорта”.  Общинското предприятие, поверено на зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов,  изпитва трудности явно не само с организацията на градския транспорт, а и за полагането на маркировките под тепетата.

Преди година тази функция бе прехвърлена на ОКТ от другото общинско предприятие „Чистота”. Когато това се случи от  ОКТ обявиха, че ще полагат  маркировка с акрилатна боя два пъти в годината – през пролетта и есента. Очевидно е обаче, че това съвсем не е така, а много основни улици в Пловдив не са видели боя нито пролетта, нито есента, както и другите два сезона през последните две години.

Отделно Община Пловдив е подписала договор с частната фирма „Пътприбор”за 350 000 лева за поддържането на пешеходните пътеки. В договора със софийската компания от декември е заложено и полагането на обикновена маркировка, но бе анонсирано, че тя ще слага маркировката термопластик, за която се иска специална техника.

На въпрос към ОКТ защо толкова основни улици в Пловдив са без пътна маркировка, оттам отговориха, че имат известно забавяне, тъй като екипите на ОКТ работят предимно вечер. Оттам обаче се надяват, че ще наваксат в следващите седмици.

Видно е обаче, че някои от звеното не си върши работата, а липсата на пътна маркировка може да доведе до сериозни предпоставки за инцидент, който може да бъде и фатален.