“Индра“ не знаели, че системата за градския транспорт не работи, пращат най-добрите си експерти

  • от Благовест Андонов
  • 14:11, 15.01.2020

Испанската фирма „Индра“, която въведе системата за градски транспорт в Пловдив не знаели за нейните проблеми и затова че голяма част от компонентите й не работят. Това е станало ясно по време на срещата между община Пловдив и висшия мениджмънт на компанията. Кметът Здравко Димитров, ресорният му заместник Тодор Чонов и вече бившият ръководител на проекта Борислав Кръстев дадоха брифинг, на който оповестиха резултатите от срещата, но в него не заеха участие представители на испанците.

Причината е, че фирмата има политика да не участва в подобен тип пресконференции. Кметът Здравко Димитров заяви, че от фирмата са откликнали на исканията на общината, като до две седмици ще изпратят едни от най-добрите си екипи, за да видят проблемите в системата и тя да заработи в пълния си обем в най-кратки срокове. 

Причина за незнанието на „Индра“ за проблемите е късането на нишката при предаването на информацията между отделните й звена. Оказва се, че имало времеви периоди до един месец, в който от фирмата не отговаряли на община Пловдив за различни повреди, които възниквали по системата за таксуване и електронните табла. Бе даден пример, че още на 15 декември при проверка е констатирано, че 40 автомата за продажба на билети не работят, като и към днешна дата няма отговор от тяхна страна. Това, което са договорили двете страни е цялата система да бъде въведена в пълната и производителност. Това обаче трябва да се случи до края на годината, тъй като до тогава изтича гаранционната поддръжка на системата, според договора, който е подписан. Зам.-кметът по транспорта Тодор Чонов заяви, че ако това не се случи юридическите екипи на община Пловдив са готови да водят тежки съдебни дела, но се надява да не се стигне дотам.