Яростта на прокълнатия поп Кръстьо се излива във „Великденско вино“
На Великден поп Кръстьо Никифоров е сам в празната църква Света Богородица в Ловеч. Приготвил е комка - свето причастие, което дори немият клисар Генчо отказва да приеме от ръката му и за по-сигурно се е качил на покрива на храма. Съществува вероятност и виното за причастието да е отровно. Убийство чрез отравяне е отмъщението, с което ловешките граждани искат да накажат свещеника, обвинен, че през 1872 година е предал Васил Левски на турците.
В тази ситуация свещеникът изпада в дива саморазрушителна ярост. Мрачната изповед „Великденско вино“ на драматурга Константин Илиев е една от най-играните български пиеси по театралните сцени в страната от 1980 г. насам. Тази вечер се игра предпремиерното представление в ZOOM Зоната на Драматичен театър-Пловдив. Премиерата ще се състои утре, 16 март, от 19 часа.
Главната роля на поп Кръстьо е поверена на Христо Пъдев, който се превъплъщава със завладяващ плам разкъсвания от угризения божи служител и поборник за свобода, който (макар предателството му да не е безспорно доказано) получава народното проклятие и вижда как се разсипват на прах идеалите на народната революция.
Истеричната му изповед смесва събитията около залавянето на Левски с евангелските сцени на предателството на Юда в Евангелието. Изблиците на помътения разум на поп Кръстьо са пресъздадени майсторски с една леко тийнейджърска припряност от Пъдев.
Троян Гогов влиза в кожата на немия клисар Гочо, който почти през цялото време стои на църковния покрив, а в една от сцените се преобразява във видението на Левски, халюцинирано от напилия се с причестеното вино свещеник. Нервният срив и отчаянието на попа от това, че съратниците са се оказали недостойни за святото дело на Апостола, изригва най-силно във финалната реплика:, „Изядохме та, Игнатие, изпихме та!”,
Режисьор на новата интерпретация на „Великденско вино“ е Никола Стоянов, сценографията и костюмите са дело на Теодор Киряков, музиката за спектакъла е написана от Стефан Вълдобрев. Всички билети за премиерата в Пловдивския драматичен театър са разпродадени, а първите дати,за които свободни места, са 29 март, 6 април и 21 април.