Гласовитата Керана влиза в образа на Евита в Пловдив

  • от PlovdivTime
  • 10:42, 08.10.2020

Бродуейската легенда "Евита" на Андрю Лойд Уебър и Тим Райс бе поредната музикална изненада на Опера Пловдив в знаковата 2019 година. Премиерата на мюзикъла с безсмъртния хит "Don't Cry For Me Argentina" и наградената с Оскар песен "You Must Love Me" от филма с Мадона се състоя през май. Сега трупата се завръща с хивото си представлене на 20 октомври от 19 часа в Дома на културата "Борис Христов".

Мюзикълът "Евита" се играе над 40 години на Уест Енд Лондон и Бродуей САЩ и е преведен на над 14 езика. С това той се нарежда сред най-известните мюзикъли на Андрю Лойд Уебър в световен мащаб, заедно с "Исус Христос Суперзвезда", "Фантомът на операта" и "Котки". Получил е три награди "Тони" - най-престижното отличие за мюзикъл в САЩ.

Диригент на "Евита" е американският възпитаник Константин Добройков, който познава спецификата на жанра от Бродуей и с голям успех подготви заглавията "Човекът от Ла Манча", "Исус Христос Суперзвезда", "Коса" и "Мария от Буенос Айрес“. Той с ентусиазъм ръководи музикално проекта "Евита" като признава, че това е голямата му мечта още от детството, когато е слушал записи от мюзикъла на грамофон. Добройков изпълнява и друга сложна задача - в продължение на месец той програмира три кийборда за оркестъра със звученето на специфични инструменти и разнообразни ефекти, както изисква оригиналната партитура на Андрю Лойд Уебър.

В ролята на Евита ще видим отново гласовитата пловдивчанка Юлия Йорданова, която е трупала опит като изпълнител в САЩ и която гради удивителна кариера под псевдонима Керана, заедно със своята група „Космонавтите“.  В образа на президента Перон, който е сериозно вокално предизвикателство, ще видим Георги Султанов, а в друга централна роля ще видим и любимия  Марк Фаулър.

Режисьорът Нина Найденова дълго изучава историческите факти за Ева Перон - превърнала се в мит за Аржентина, еднакво силно обичана и силно мразена. Подходът й изследва "Славата" като амбиция, мисия, оръжие, протест и фанатизъм. За постановката на Опера Пловдив Аржентинското правителство съдейства да се използват автентични фотоси и кадри от живота на Ева Перон - нейните срещи с работници,  пламенните й речи от терасата на Президентството (или Розовата къща), пилеенето на пари, пътуванията до Европа, процесиите за нейното погребение. Художникът на костюмите Николина Костова - Богданова внимателно изучава гардероба на Ева Перон.  Нейната цел е чрез облеклото да пресъздаде на сцената метафора за кратката, противоречива и динамична история на Ева Дуарте от Лас Тодос, която пристига в големия град на 15 годишна възраст с една овехтяла рокличка, на 26 години се издига до Първа дама, която се облича с Диор и малко по-късно, преди да умре на 33 години, изнася последните си речи пред многохилядна тълпа от бедняци, облечена с кожено палто от визон.

Мюзикълът на Андрю Лойд Уебър е съставен само от музикални номера без говор между тях, което поставя предизвикателства на Хора и Балета на Опера Пловдив. Изпълнителите имат сценична задача бързо да се преобразяват от скърбящо население, пеещо Реквием за Евита в бунтовнически маси срещу политическата класа, от аржентинска надменна буржоазия във военна хунта. Естествено, всичко това е гарнирано със завладяващо танго, поставено от хореографа Боряна Сечанова, чийто последни проекти са танците в мюзикълите "Да пееш под дъжда", "Моя прекрасна лейди" и "Кабаре".

Спектакълът е на български език. Билети се продават на касата на Операта, на касите на Ивентим и онлайн на eventim.bg.

ЕКИП:

Диригент: Константин Добройков
Режисьор: Нина Найденова
Хореограф: Боряна Сечанова
Сценография: Елица Георгиева
Костюми: Николина Костова-Богданова
Превод: Цветомира Цонева
Солисти: Юлия Йорданова, Виктор Ибришимов, Георги Султанов, Марк Фаулър, Вера Гиргинова, участват и хор, балет и оркестър на Държавна опера-Пловдив

Фотография: Александър Богдан Томпсън