Второкласници от Пловдив стават актьори в спектакъла “Весела азбука“
Второкласници от три училища ще бъдат преки участници в театралния проект „Весела азбука“, който е част от официалната програма на Пловдив-Европейска столица на културата 2019 от 19 септември.
Представленията от есенната програма ще се проведат пред тринадесет паралелки от порасналите първокласници, които вече са във втори клас в ОУ „Димчо Дебелянов”, ОУ „Петър Берон” и ОУ „Пенчо Славейков”. По случай началото на новата учебна година предстои те да участват в „Празник на приказките“.
„Стремежът ни е да се достигне на място до най-малката педагогическа клетка– ученическата паралелка, за да може чрез подобен камерен контакт да подпомогнемусилията на педагозите да се внуши на децата и техните родители, че ако положатусилия за придобиване на грамотност и образование, то техният труд ще бъде оценен ипоощрен“, споделя авторът на проекта, актрисатаСветлана Урумова. Заедно с нея в творческия екип участва и режисьорът Георги Кайцанов.
Спектакълът „Весела азбука“ е изграден на принципа "игра с кукли" с участието на публиката. Същността на театралното действие е създаването на Детски празник на грамотността, чрез демонстрация на знанията на децата и съпричастието им към учебния процес.Първите 43 представления се изиграха по уточнен график в периода от 26.03.2019 до 03.06.2019 в партньорските училища: ОУ „Пенчо Славейков“, НУ „Кирил Нектариев“, ОУ "Димчо Дебелянов", ОУ „Йордан Йовков“, СУ „Симон Боливар“, ОУ „Гео Милев“, ОУ „Панайот Волов“ и ОУ„Д-р ПетърБерон“.
През месец март и април се състояха представления предпървокласниците и техните родители от 23 паралелки по повод Празника на буквите и грамотността. Родители, учителии гости станаха свидетели каквсяко дете стана пряк участник в театралното действие и по атрактивен начин показа, че всички вече са грамотни, познават буквите и цифрите, и с удоволствие си играят с тях.
През месец май проектът продължи с двадесет представления пред второкласниците в същите училища под мотото: „Празник на приказките – азбука на театъра“. Децата с удоволствие участвaха като артисти и се превъплъщаваха вгероите от българските народни приказки „Косе – Босе“ и „Дядо и ряпа“. Педагозите бяха възхитени от много успешната връзка между двата образователни модула: „Вече сме грамотни – можем да четем“ и „Приказки вълшебни знаем – можем с тях да поиграем“. Заради положителния отзвук, по молба на ръководствата, в някои от училищата, като гости на представленията присъствваха децата от целия начален курс.Успешното изпълнение на задачите доведе до задълбочаване на контактите на екипа с педагозите от училищата, покани за бъдещи представления и създаване на устойчив ефект в перспектива.