Пловдивски художник спечели конкурса за визуална идентичност на кампанията за влизането на България в еврозоната
Георги Георгиев-Аршата e победител в конкурса за избор на лого, слоган и разработване на бранд книга (бранд бук) на кампанията за присъединяването на България към еврозоната, обявен от Министерството на финансите.
За предложения от него слоган "Единството е сила" той избрал легендата за хан Кубрат.
"Това е първото нещо, което учим по история в училище. Легендата ни разказва за снопа от пръчки, който той е показал на синовете си, и за това, че когато те са много, трудно се чупят. Слоганът е най-краткият вариант на тази легенда – "Единството е сила“, ние ставаме единни с ЕС по още един начин, като сме с единна валута", обясни художникът.
По думите му знакът комбинира три елемента – знакът на еврото, трикольора и лицето на европейската монета. "При него трите линии на българския флаг заменят двете линии в знака на еврото, като това не пречи на четимостта на знака на еврото, но допълва българското в него", описа идеята си за лого победителят в конкурса Георги Георгиев.
Художникът е на 24 години и е от Пловдив, предстои му дипломиране в Националната художествена академия. Занимава се с преподавателска дейност в родния си град, където преподава на ученици от Математическата гимназия и на деца от детска градина.
„Конкурсът е част от комуникационната кампания за присъединяване на България към еврозоната. Целта на кампанията, която ще бъде развита от Министерството на финансите, не е да има някакъв общ дебат за или против еврото, а да информира и да се бори с дезинформацията, да отговаря на истинските потребителски въпроси от гражданите и от бизнеса“, посочи заместник-министърът на финансите Ивайло Яйджиев.