Изложби с плакати от конкурса на Художествената гимназия завземат градските пространства на Пловдив
По проект със заглавие „Младежки послания към света с езика на плакатното изкуство", спечелен от НХГ "Цанко Лавренов" , пловдивчани ще имат удоволствието да видят поредица от интересни изложби на открито. Първото събитие е изложба с плакатите от III-ти Конкурс "Плакат-Костадин Отонов", която от вчера е поставена върху оградата на НХГ "Цанко Лавренов" и ще остане там до 14 октомври 2020 г. Основната идея е да бъдат показани конкурсните плакати на различни места в градската среда на Пловдив, така че обществеността да се запознае с нови гледни точки и съвременен визуален изказ, характерен за бъдещите художници. А те са млади и много талантливи!
Втората експозиция ще бъде показана в двора на НУМТИ "Добрин Петков" в периода от 15 октомври до 14 ноември 2020 г. Проектът включва и изложба, която ще бъде подредена във връзка с предстоящото официално награждаване на победителите от конкурса "Плакат - Костадин Отонов". То ще се състои на 19 ноември 2020 г. в Балабанова къща, Старинен Пловдив.
На 27 ноември 2020 г. всички плакати ще бъдат изложени в сградата на АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев", а от 7 декември 2020 г. пловдивчани и гости на града ще могат да разгледат двадесет конкурсни плаката в Цар-Симеоновата градина.
През 2020 г. престижният Конкурс-Плакат – Костадин Отонов 2020 се провежда за трети пореден път и се организира от НХГ "Цанко Лавренов" със съдействието на Министерство на външните работи. Третото издание е посветено на отбелязването на 75 години от създаването на ООН и на 65 години от членството на България в организацията. В настоящия конкурс участват 59 плаката, създадени от ученици между 14- и 18-годишна възраст от училищата по изкуства към Министерство на културата.
Проектът "Младежки послания към света с езика на плакатното изкуство" към конкурс "Плакат-Костадин Отонов", благодарение на който изложбите ще обиколят различните точки в града е финансиран от община Пловдив по Компонент 3 „Гражданска активност“.
TrafficNews, PLOVDIV TIME са медийни партньори на конкурса.