Йоко: Фалшивите гастроли на Кание Уест или Боно вредят на музикалния бизнес
Редица фалшиви събития, които „съобщават” за концерти на световноизвестни музиканти, заляха социалната мрежа Фейсбук през последните няколко дни. Заглавията включваха не само нашумели звезди, но и колоритни места и поводи за концертите. "Ед Шийрън на Празника на туршията в Златарица" на 10 март, "Дрейк и Галена на Кюстендилска Пролет" на 21 март, "Концерт на Snoop Dogg по повод Априлското въстание" на 20 април на площад "Народно събрание", "Концерт на Bono по покана на кметана Пловдив", "Кание Уест на Амфитеатъра в Пловдив", "Концерт на Дрейк в Петрич по случай празника на града" – това са само малка част от тях.
". Не мога да си представя да имам ясна цел в живота и да седна да създавам страници във Фейсбук без никаква стойност", коментира Йоана Паспаланова-Василева – Йоко.
The Top Stoppers - Feel, Wosh MC, Yoko, Piro
Йоко е известна не само с острия си език и впечатляващи рими, но и с това, че е ивент мениджър в известния столичен клуб Mixtape 5. Тя организира концертите на редица световноизвестни хип хоп изпълнители у нас.
Йоко и The Psycho Realm
Според нея фалшивите събития предизвикват единствено смях, но бързо се изтъркват. По думите й в днешно време хората са способни на какво ли не за малко внимание и лайкове. Някои решават да си направят селфи на трафопост. Други смятат, че трябва да пребият човек или животно, за да имат повече гледания. Трети са се чудили, чудили и са създали фалшиво събитие със световноизвестно име, което на практика си е незаконно, добави още тя.
"Сигурна съм, че създателите на тези събития не са имали за цел да обидят когото и да е. Те обаче не разбират, че с действията си вредят на истинския музикален бизнес в България, който пуска реални събития в интернет пространството. Четеш вица един път, втори път, трети път. След време, когато видиш същия или сходен на този виц само с периферното си зрение, пръстите ти скролват надолу. Накрая дори няма да забележиш, че това е една съвсем различна история. Ето така хората ще спрат да обръщат внимание и на истинските събития, които някои хора правят възможни с наистина много труд и средства. С други думи истинското потъва покрай фалшивото", коментира Йоко.
Йоко и Souls Of Mischief
По думите й всеки у нас иска да гледа любимата си група на живо, но никой не се замисля за самия процес на организиране на концерта. В повечето случаи хората дори не се замислят кой организира събитието. Дали е клуба или външен промоутър, каза женското МС.
"Не са наясно за стотиците мейли, месеците прекарани в комуникиране на всеки един детайл, похарчените предварително средства, обгрижването на световноизвестните артисти с хилядите им прищявки. Не знаят за начина, по който се образува цената на билета. Не си дават сметка, че даден концерт не би бил възможен, ако сумата е по-ниска или не дойдат определен брой хора", заяви още Йоко.
Според нея е важно да ценим труда на другите, без значение кой с какво се занимава.
Йоко и Уош МС