Розова котка обсеби картините на Цвета Марова
от Руслан Йорданов
„Нарисувах розова котка. Всъщност не съм сигурна, че съм я нарисувала. Според тя просто се появи върху платното. И като всички котки си хареса пространството, до степен да обсеби изложбата ми. Котките са особени същества - изявяват се едновременно в няколко измерения и са склонни да обсебват пространствата”, разказва художничката Цвета Марова.
В нейното ателие текат последните довършителни работи върху 40-те картини, които ще бъдат включени в самостоятелната изложба, която ще бъде открита на 4 април, сряда, от 18 часа в галерия „Сигна” в гранд хотел „Пловдив” (бившия Новотел).
Розовата котка дава заглавието на нейната експозиция. „Пловдив е град на котките - те до такава степен стават част от битието, че някакси се появят съвсем без предупреждение, но много категорично”, усмихва се художничката. Цвета Марова е родом от Велико Търново. Израства в семейството на големия скулптор проф. Ненко Маров.
През 1991 г. завършва Художествената гимназия „Цанко Лавренов” в Пловдив, а през 1996 – живопис при професор Александър Терзиев в Търново. През последните 20 години живее и работи в Пловдив. Освен в България, нейни картини има в колекции на ценители от Германия, Великобритания, Холандия, Полша, Австрия и други.
Активно излага творбите си от три години. Миналата година изложбата „Елементи и сили” премина с голям успех в „Arsenal of Art”. „Обичам да рисувам в ранни зори, преди да е изгряло слънцето. По това време е много спокойно, а и е хубаво да започнеш деня с нещо смислено”, отбелязва тя.
Всички представени творби ще бъдат акрил. „Акрилът ми е много удобен материал за работа. Дисциплинира ме и ме кара да работя бързо, защото съхне бързо, за разлика от маслото”, обяснява художничката. През последните години цветовете върху платната й стават все по-ярки и наситени.
„Не винаги съм работила с толкова активен и интензивен цвят, но това си е моят цвят. Убитите цветове носят друга душевност, която не е моята. Аз съм доста експресивен човек”, признава тя. Нейният стил на рисуване също е подчертано експресивен с много високи тоналности, силни контрасти, спадове и качвания.