Мариан Бачев: Забелязвам други интереси извън културата на Пловдив, свързани с Концертна зала
– Г-н Бачев, използвам възможността да Ви попитам - какво се случва с Концертна зала?
– Кои колеги имате предвид?
– Имам предвид строителите и проектантите. Те си имат техен вътрешен проблем, който трябва да решат помежду си. След това ще се вземат необходимите мерки, което зависи от министерството.
– Тоест вие не виждате възможност Министерството на културата да посредничи при решаването на противоречията между изпълнителя и проектанта и авторски надзор арх. Кадинов?
– Аз винаги виждам възможност да посреднича за какъв какъвто и да било процес. Не съм адвокат нито на "Заечки", нито на арх. Кадинов и няма да бъда, защото аз защитавам интересите на Министерство на културата. Предстоят още разговори и това, което зависи от мен във времето, ще го направя. Разбрах, че не става така бързо, както на мен ми се иска. Забелязвам други интереси, които са извън тези в интереса на културата на град Пловдив, така да го наречем.
- Имате предвид някакви бизнес интереси към сградата ли?
- Това, което имам предвид, го казах току-що. Нямам предвид бизнес интереси към сградата, а начина на процедиране по организирането на процесите на ремонтиране на сградата.
- Какво са точно проблемите?
- От административно естество, на първо време, а предполагам, че някъде да по-дълбоко се крият и финансови интереси между двата субекта.
- Преди време се заговори, че Министерство на културата обмисля вариант да отнеме авторския надзор на арх. Кадинов, с което да се задвижи процедурата, защото доколкото знаем, всъщност там става въпрос за детайли, които той поставя като условие.
- Това са изключително битови въпроси, които в момента няма да обсъждам. Първо те ще се разберат помежду си, ние след това ще предприемем следващите действия. Ако те не се разберат помежду си, ние пак ще предприемем следващите действия. Много е важно, да се знае, че моето желание е Концертна зала да се реализира. Първо, аз съм играл в тази Концертна зала в "Човекът от Ла Манча" преди няколко години. Тогава харесахме тази зала, защото изглеждаше ужасяващо и отговаряше на сюжета на пиесата. Но тъй като това е само една пиеса, само един мюзикъл, това го казвам в рамките на шегата, е необходимо да се предприемат мерки, така че залата да функционира във вида, в който е необходимо тя да изглежда. Така че всичко поетапно, което трябва да се случи, защото то е затлачвано така с години, ще направя всичко възможно да стане по възможно най-бързия начин. За съжаление това не се случва по начина, по който аз искам.
- Има ли ясен план Министерството на културата как ще се справи с дефицитите, които вече имат немалко културни институти? Отпуснатите от правителството 34 милиона лв. целеви средства за сценичните изкуства докъде ще стигнат?
- Времето ще покаже докъде ще стигнат. Разделянето на тези пари зависи от директорите на културните институти. Те получават един бюджет, който трябва да разделят на 12. Не всички са разделяли правилно на 12 във времето, така да го кажа. Така че, а сега ще представат изчисленията, защото тези пари не идват на секундата в момента, в който са гласувани. Това са процеси, които, вие като дългогодишен журналист в този известен сайт, сте наясно, че не действат на принципа на Револют - натискам и то пристига. Поради тази причина тепърва предстоят преизчисленията. Тепърва предстои да се разбере кой как е харчил във времето, къде е допускал грешки и тези, които са допускали финансови недисциплинирани действия, ще трябва да поемат своята отговорност.