Всички булеварди в Пловдив с велоалеи, зони за колоездачи и на Околовръстното
Близо 60 км е мрежата от велоалеи, която изгради или рехабилитира Община Пловдив през последните години. Почти всички ремонтирани булеварди вече имат трасета за велосипедисти, а проектирането на всяка нова пътна артерия върви с такива.
Най-много от мрежата бе изградена през Транспортния проект, като тогава бяха направени 37 км от веломрежата. Готови проекти има и за изграждане по Голямоконарско шосе, бул. „Северен“, „Рогошко шосе“ и „Брезовско шосе”. Работи се и по връзката между северната и южната страна на Тунела по „Цар Борис III Обединител”.
В момента се изготвя и рамката на Генералния план за организация на движението, като скоро тя ще бъде представен пред Общинския съвет, а след това трябва да бъде и гласувана. Повече от любопитна е частта,с която се предлага разширяването на велоалейната мрежа.
Така например има идея да се изградят велоалеи на всички входно-изходни артерии на Пловдив чак до Околовръстното. Идеята е с колело да може да се кара по отредените трасета и на Околовръстното шосе.
В предложението на „Трансконсулт 22”, които изготвят Генералния план за организация на движението, е да се направят две връзки между Централна гара и ВСИ-то. Едната да минава през бул. „Христо Ботев”, а другата през бул. „Найчо Цанов”.
Тъй като е забранено карането на велосипед през Тунела, се предвижда велоалея през Понеделник пазара по улица „Митрополит Панарет”, която да се влива в бул. „6 септември” .
Най-много нови връзки се предвиждат в район „Западен”. Там трасета за колоездачи трябва да бъдат изградени по „Пещерско шосе”, „Царевец”, „Хаджи Димитър”, „Свобода, а през улица „Явор” и „Рая” да се стига директно до Гребната база.
В район „Южен” е предвидено велоалея по бул. „Ал. Стамболийски”. Трудно обаче може да бъде реализирана там, предвид факта, че градската администрация се е отказала от разширяването на булеварда. Другите основни артерии там, на които може да се изгради велоалеи са „Даме Груев”, „Димитър Талев” и Кукленско шосе.
Велоалея, която да пресича целия район „Тракия” е предложена по улица „Съединение” в „Тракия”. Единственото предложение за район „Източен” е да се проектира трасе по цялата улица „Богомил”, която с продължението си да стига до бул. „Санкт Петербург” .
За район „Северен” се предвиждат трасета по бул. „Дунав”, „Рогошко шосе” и улица „Полет”.
Освен велоалеи, в стратегическия документ се предвиждат и обекти, на които ще може да се взима колело под наем. Местата са до стадион „Пловдив”, колелото на Централна гара, до Водната палата и църквата Света Петка.
.
Най-много от мрежата бе изградена през Транспортния проект, като тогава бяха направени 37 км от веломрежата. Готови проекти има и за изграждане по Голямоконарско шосе, бул. „Северен“, „Рогошко шосе“ и „Брезовско шосе”. Работи се и по връзката между северната и южната страна на Тунела по „Цар Борис III Обединител”.
В момента се изготвя и рамката на Генералния план за организация на движението, като скоро тя ще бъде представен пред Общинския съвет, а след това трябва да бъде и гласувана. Повече от любопитна е частта,с която се предлага разширяването на велоалейната мрежа.
Така например има идея да се изградят велоалеи на всички входно-изходни артерии на Пловдив чак до Околовръстното. Идеята е с колело да може да се кара по отредените трасета и на Околовръстното шосе.
В предложението на „Трансконсулт 22”, които изготвят Генералния план за организация на движението, е да се направят две връзки между Централна гара и ВСИ-то. Едната да минава през бул. „Христо Ботев”, а другата през бул. „Найчо Цанов”.
Тъй като е забранено карането на велосипед през Тунела, се предвижда велоалея през Понеделник пазара по улица „Митрополит Панарет”, която да се влива в бул. „6 септември” .
Най-много нови връзки се предвиждат в район „Западен”. Там трасета за колоездачи трябва да бъдат изградени по „Пещерско шосе”, „Царевец”, „Хаджи Димитър”, „Свобода, а през улица „Явор” и „Рая” да се стига директно до Гребната база.
В район „Южен” е предвидено велоалея по бул. „Ал. Стамболийски”. Трудно обаче може да бъде реализирана там, предвид факта, че градската администрация се е отказала от разширяването на булеварда. Другите основни артерии там, на които може да се изгради велоалеи са „Даме Груев”, „Димитър Талев” и Кукленско шосе.
Велоалея, която да пресича целия район „Тракия” е предложена по улица „Съединение” в „Тракия”. Единственото предложение за район „Източен” е да се проектира трасе по цялата улица „Богомил”, която с продължението си да стига до бул. „Санкт Петербург” .
За район „Северен” се предвиждат трасета по бул. „Дунав”, „Рогошко шосе” и улица „Полет”.
Освен велоалеи, в стратегическия документ се предвиждат и обекти, на които ще може да се взима колело под наем. Местата са до стадион „Пловдив”, колелото на Централна гара, до Водната палата и църквата Света Петка.