Влакове с 80 км/ч ще пътуват до Летище Пловдив, екоинспекцията проверява проекта
Проектът за изграждане на железопътна връзка до летище Пловдив ще бъде подложен на проверка за оценка на въздействие върху околната среда. Това стана ясно от становище на РИОСВ-Пловдив.
Припомняме, че по-рано тази година Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/ е подала документи за оценяване на инвестиционното предложение пред РИОСВ, откъдето екоексперти трябва да дадат становище, пише TrafficNews.
От НКЖИ представиха три възможни варианта за създаване на такава пътна връзка. Първият предлага изцяло ново трасе, започващо от изходната гьрловини на гара Крумово, вторият частично ново трасе от Разделен пост (РП) - Родопи, като от гара Крумово до РП влаковете ще се движат по съществуващата линия Крумово -Асеновград и третият предлага създаване на успоредно трасе с начало начало нова стрелка в гара Крумово.
Самият възложител е подчертал, че като най-целесъобразен и желателен вариант за създаване на жп трасе се разглежда втори - от разделен пост (РП) – Родопи, намиращ се на км 1+080 до терминала на аеропорта. Именно той е посочен като възможен и от РИОСВ.
В гара Крумово композициите ще се приемат само на първите два приемно-отправни коловози пред приемното задание. ЖП гара летище Пловдив ще бъде ситуирана перпендикулярно на пистата за излитане и кацане. Скоростта на движение на влаковете ще бъде 80 км/ч, изключение ще правят кривите до гари Крумово и летище Пловдив. Дължината на новото трасе от РП Родопи до Летище Пловдив трябва да бъде 2,65 км.
Към този момент тече изготвянето на Доклада за оценка на въздействието върху околната среда на проекта. За да се стартира процедурата, трябва екоинпекцията да даде положително становище.
Междувременно обаче концесията на летището боксува. За втори път срокът за приемане на оферти за Летище Пловдив бе удължен преди повече от месец, след като нито една компания не подаде документи. Въпреки множеството запитвания, до крайния срок – 10 юли не бе постъпила нито една оферта. Поради това от Министерството на транспорт са удължили срока за прием на документи до 12 октомври 2020 година.
Самата процедура стартира през февруари тази година, като тя е за взимането на аеропорта за 35 години. Прогнозната стойност на концесията е над 100 млн. евро.