Удължават улици и свързват ключове пловдивски булеварди

  • от Благовест Андонов
  • 14:19, 09.12.2018

Разтоварването на трафика по основните пътни артерии вече се превръща в приоритет на градските власти. След като през последните години от администрацията работиха усилено по ремонтирането на булевардите в сегашните им габарити, през следващите години приоритет ще са новите пътни връзки.

Освен връзките между районните като „Модър-Царевец”, новият мост над река Марица, пробива под Централна гара и надлеза между Тракия и Южен, градските власти имат и други опции. Реално в момента се работи само по бул. „Северен”, който ще е първият нов булевард от десетилетие под тепетата. Освен че се свърже Мост на Адата с Брезовско шосе, той ще стига до гара Филипово и Карловския надлез.

Друг проект, който е готов, е за удължаването на бул. „Свобода”.  Пътната отсечка може да стане витална, като разтовари значително трафика по бул. „6 септември” и Пещерско шосе в район „Западен”. В администрацията вече имат строително разрешение за първи етап за удължаването на булеварда. Той трябва да стигне до улица „Рая”, на която кипи здраво строителство. Вторият етап предвижда стигането на булеварда до кръстовището за Прослав.

Идейният проект за друга улица, която ще свързва Прослав с Коматевско шосе, също е одобрен и скоро започват отчуждителни процедури. Тя ще започва от улица „Елена” и ще стига до разклона за улица „Остромила”.

Друг дългоочакван проект е за удължаването на бул. „Македония”.  Идейният проект там е продължаването на булеварда от Първо РУ през бул. „Александър Стамболийски”, ще минава зад комплексите „Оазис”, за да стигне до улица „Остромила”. Това ще облекчи значително движението по улица „Димитър Талев”. Там обаче все още има много имоти, които трябва да бъдат отчуждени.

Администрацията работи и по проект, с който да има директна връзка между район „Тракия” и летище Пловдив. Идеята е през улица „Недялка Шилев” в Тракия да се излиза на новия лъч на Околовръстното между Асеновградско до Ягодовоско шосе. Оттам да има успоредна улица, която да води директно до летището, за да се избегне пътя Пловдив – Асеновград.

Kоментари

коментар
Ангел Шопов
16:26, 12.12.2018
Отговор

Остарях в този град и съм се наслушал на бляскяви идеи , които така и си остават в историята и дори не се помнят . Пловдив да се поучи от опита на София , която има метро , трамваи , тролеи , бусове и маршрутки а сега ще гради градска железница . Но и това не е решение на автомобилните задръствания . Те са намалени в градове в които има зони със заплащане /напр.Лондон/ , високи такси и забрани /напр. велосипедите в Копенхаген / , високи такси за паркиране . Сини пешеходни зони .