Туроператори и журналисти от цял свят на среща в Пловдив
Туроператори, журналисти, блогъри и професионалисти, работещи в областта на креативния туризъм, се събраха в Пловдив на тридневен информационен тур Creative Bulgaria. Двадесетте гости от 9 държави посетиха последователно и София, Троян, Велико Търново, Габрово и Казанлък. Представители на Колумбия, Великобритания, Испания, Австрия, Холандия, Тайланд, Полша, Румъния, Мексико пристигнаха в Пловдив на 3 март – Националния празник на страната и в рамките на трите дни (3-5 март) се срещнаха с представители на отдел "Маркетинг и реклама" към общинския институт "Старинен Пловдив", на фондация „Пловдив 2019“ и посетиха емблематични културно-исторически обекти в града под тепетата.
На откриването приветствие към гостите от името на кмета Иван Тотев поднесе Александра Арабова от ОИ „Старинен Пловдив“ .
„Добре дошли в Пловдив - първият български град, който спечели титлата Европейска столица на културата 2019 г. и в който заедно - общинска администрация, творчески гилдии, туристически организации, музеи и културни оператори, медии, съвместно с нашите партньори от страната и чужбина продължаваме да работим активно за успешното развитие на града като водеща дестинация за култура, културно-исторически и религиозен туризъм, за популяризиране на креативния туризъм и за привличане на съмишленици, каза Арабова.
Участниците останаха силно впечатлени от мултимедийната презентация, която Радост Иванова, заместник - директор „Маркетинг, реклама и търговска дейност“ във фондация „Пловдив 2019“, изнесе в първия ден, след пристигането им. Акцентът в следващите дни бяха Старият град с „Улицата на занаятите“ и шоколадовата фабрика "ГАЙО" в Пловдив, където гостите останаха очаровани не само от работилницата, но и от възможността сами да си направят шоколад, който след това отнесоха със себе си. В третия ден участниците в информационния тур продължиха посещението на ключови обекти в града и се потопиха в атмосферата на Капана.
Организатори на информационния тур Creative Bulgaria са Община Габрово и Световната мрежа за креативен туризъм Creative tourism network, към която Община Пловдив е подала кандидатура за членство. Развитието на общи креативни маршрути предоставя богати възможности за привличане на интересен таргет туристи от цял свят. Подборът на участниците в събитието бе осъществен със съдействието на мрежата за креативен туризъм Creative tourism network, Международната мрежа за нови дестинации New Destinations, Асоциацията за индустриален туризъм I’m a local и Тайванската асоциация за екологичен и приключенски туризъм TEATA. Важен аспект в работата на мрежите е, че интересът към местните ресурси е фокусиран не толкова върху презентирането на туристическия продукт като възможности за посещения, а върху популяризирането на т.нар. „туризъм на преживяването“.
Сред участниците, посетили Пловдив бяха Каролин Курет - основател и директор на мрежата Creative tourism network, Александра Тоуза –директор на Асоциацията за индустриален туризъм в Испания и на платформата I’m a local, Неераша Лонгмаса – президент на Тайландската асоциация за екологичен и приключенски туризъм, Елена Пашингер – водещ журналист и блогър от Австрия, пишеща за креативните дестинации, автор на „Наръчник на креативния пътешественик“, която работи активно с ЮНЕСКО.