Туризмът в Пловдив в колапс, кампанията през 2021 г. насочена към вътрешния пазар

  • от Мария Луцова
  • 13:39, 26.11.2020

Тежък срив на туристите в Пловдив отчете заместник-кметът по култура, археология и туризъм Пламен Панов.

„Според данни на Световната асоциация по туризъм има спад от 70 процента пристигания. 700 000 000 евро са загубите. Европа е вторият по щети континент и това е картина, която се отнася за всички държави. В България по данни на НСИ за деветте месеца до септември картината е същата – 70 процента спад за периода. Трудна е ситуацията и в Пловдив”, каза Панов.

Цифрите показват, че реализираните нощувки в местата за настаняване от 387 579 са спаднали на 180 613. В проценти това е срив с повече от  50%. Разликата между чужденците и българите е драстична.  33 процента са по-малко нашенците, останали да нощуват в Пловдив, при чуждите туристи те стигат до 74.

55 процента е спадът на пренощувалите лица.

Приходите от нощувки също имат спад близо 60% - от 21 708 905 лв. те падат на 9 353 220 лв. При гостите от България сривът се изчислява в 37 процента, но при чужденците е много по-голям – от 12 069 775 лв. на 3 309 755 лв. или 73%.

„Независимо от това, ние се постарахме да направим максимума да популяризираме града през участието си в различни туристически борси, както и да подпомогнем традиционни събития в града, насочени към привличането на туристи”, обяви Панов

Той допълни, че са се консултирали с различни експерти в туристическия сектор, които посъветвали екипа му през следващата година да се ориентира към кампания за вътрешен туризъм.

„Прогнозите им са, че едва през 2022 г. ще се върнем към старите нива”, каза Панов.

Точно за да бъде атрактивен Пловдив за туристите от България, специалистите залагат както на събития, така и на отварянето на нови обекти. През 2021 г. това ще са разкопките под магазина H&M на Главната и Голямата базилика.