Три варианта за пробива под Водната палата – в един от тях кръговото остава
Пробивът под Водната плата ще бъде първият обект, за който Община Пловдив ще пусне обществена поръчка за обектите от 40-милинния заем. Все още обаче се дискутира кой от вариантите на технически проект да бъде изготвен.
Техническото задание е от 2013 година, когато фирмата „Вектор бул” го изготви, заедно с проекта за реконструкцията на бул. „Руски”, пише TrafficNews.
Софийската фирма разработи проекта на три етапа, като първият е изграден – кръговото кръстовище, което е и в момента на „Цар Борис III Обединител” с „Марица – Юг”. За преминаването на две нива от фирмата са изготвили 13 варианта, като Община Пловдив се е спряла на три.
Зам.-кметът по строителство Пламен Райчев обясни, че проектът трябва да се актуализира, тъй като са минали вече 8 години и за част от документацията има нови нормативни изисквания. По думите му финалният вариант на кръстовището ще бъде избран скоро.
Един от тях включва кръгово кръстовище на второто ниво. При него ще се минава в четирите посоки, т.е. левите завои да бъдат разрешени от всички страни. Другият е пропускливостта на кръстовището да е без леви завой и така да останат направленията – „направо и дясно” по „Цар Борис III Обединител”. Самият бул. „Марица – Юг” ще бъде тип транзитно преминаване, по което ще може да се качиш на горното ниво, но без да можеш да направиш ляв завой
Третият вариант също е без кръгово, но да бъде разрешено да се минава през всички 4 направления на горното ниво, като кръстовището се регулира със светофари.
Предстои да се вземе и финалното решение за обекта.
В техническото задание на софийската фирма има и трети етап, който предвижда изграждането на нов вантов мост с по-голяма пропускателна способност и позволяващо пресичане на бул. „Марица Север” на две нива. Третият етап обаче не изглежда скоро да бъде изпълнен.
Припомняме, че пробивът под Водната палата е един от обектите от кредитната линия с прогнозна цена от 9 390 000 лева. Общата дължина е 540 метра, от която 49 метра подлез. В сумата са включени и всички развръзки. Очакванията са през 2022 година да им изпълнител и до 2024 година да бъде завършен.