С танц за неизречените думи: Хореографът Марко Д’Агостин гостува в Пловдив
„Best Regards” на изгряващия италиански хореограф Марко Д’Агостин гостува на 24 май от 19.30 ч. на сцената на Дома на културата „Борис Христов”. Соловият спектакъл е част от 15-ото издание на фестивала One Dance Week.
Има писма, които остават без отговор. Послания, които други чуват години по-късно. Танцът обаче ще бъде видян като почит към една угаснала звезда и като размисъл за неизречените думи, закъснелите сбогувания и пропуснатите мигове. Помнейки завета да оставиш всичко на сцената, безусловно и неудържимо, италианският хореограф Марко Д’Агостин посвещава спектакъла „Best Regards” на Найджъл Чарнок, британска легенда на изпълнителските изкуства. Бунтар, експериментатор, ментор и вдъхновител, Чарнок прави революция в танца, театъра и пърформанса, оставайки ярка следа.
След като се запознават през 2010 г. и работят заедно, Марко Д’Агостин променя изцяло своите възгледи като хореограф и изпълнител – на сцената лимитите не съществуват, там няма невъзможни неща. „Best Regards” неговото е танцово сбогуване с Чарнок, но и преклонение пред любовта към танца, към готовността да гориш всеки път, когато стъпиш на сцената.
“Всяко писмо тръгва от едно настояще към друго, което може да не го чака. Сега отправям покана към публиката. Нека всички заедно да пеем за нашата носталгия, на недошлите навреме, за да кажат това, което искат. В сянката на изтеклото минало и под светлината, която Найджъл продължава да хвърля на сцената, нека накараме този настойчив рефрен да отеква, нека разгърнем празен лист хартия пред очите си и се запитаме: как искаме да започнем да пишем това невъзможно писмо?”, казва Марко Д`Агостин.
Италианският хореограф поставя под въпрос ролята и работата на паметта и се фокусира върху връзката между изпълнител и зрител. Танцът, подобно на сложна географска карта, в която звуците, думите и движенията постоянно се преплитат, се стреми към емоционален компромис между изпълняващите и гледащите го.
След обучение при международно признати майстори (Ясмина Годер, Найджъл Чарнок, Розмари Бътчър, Уенди Хюстън, Емио Греко), той започва кариерата си като изпълнителни, танцувайки за имена като Клаудия Кастелучи /Socìetas Raffaello Sanzio, Алесандро Скиарони, Лиз Санторо, Ирис Ерез, Табеа Мартин.
От 2010-а развива собствена хореографски дейност, участвайки в множество международни проекти, сред които ChoreoRoam Europe, Act Your Age, Triptych. Два пъти е отличен сред приоритетните компании на Европейската мрежа Aerowaves. Представя свои творби на многобройни фестивали и сцени - Les Rencontres Chorégraphiques Internationales de la Seine-Saint-Denis, Théatre de La Ville в Париж, Les Brigittines в Брюксел, The Place Theater в Лондон, Sala Hiroshima в Барселона, Tanzhaus в Цюрих, Schaubühne в Лайпциг, Културен център Pompeia в Сао Паоло, фестивала в Сантарканджело, Romaeuropa, VIE Festival, Torinodanza, OperaEstate и др.
От 2019-а досега, след покана от Борис Шармац, Марко е един от участниците в проекта XX танцьори за ХХ век, в който изпълнява репертоара с баварския и тиролски танц Шуплатлер от „Фолклор“ на Алесандро Скиарони. Мари Шуинар, директор на Биеналето на танца във Венеция, кани Марко да създаде нова творба за танцьорите от Колежа на Биеналето през 2020 г.
Фестивалът „One Dance Week” се реализира с подкрепата на Министерство на културата и е част от програмата на Пловдив - Европейска столица на културата 2019.
Билетите са в продажба онлайн в мрежата на EPAYGO и на касите на EasyPay в цялата страна.
Фотография: Alice Brazzit