S-Bahn железница в Пловдив и махането на прелезите? Трудно и с много условности
Темата за градската железница, заложена в Общия устройствен плана на града, бе повдигната на днешната сесия. Кметът Здравко Димитров обаче смята, че подобен проект е трудно да се реализира при сегашната ситуация.
Според градоначалника Пловдив трябва да се разшири, като територия, за да има успех подобно начинание. Той даде препратка към експеримента на Спас Гърневски, който пусна т.нар. градска железница по съществуващи жп релси, като скоро след това влаковете бяха спрени. Зико заяви, че ако има S-Bahn железница, то тя ще се строи от НКЖИ.
„С Красимир Папукчийски съм във връзка. Ще има S-Banh, ако намерят финансиране, също и за премахването на прелезите и вдигането на жп линията по бул. „Копривщица”, каза кметът, с което прехвърли топката към НКЖИ.
Проектът за S-Bahn железница с новия ОУП включва обаче и обслужването на съседните население места, като идеята е да има директна връзка по 6 направления с 11 населени места от общините „Марица” и „Родопи”.Само по себе си отделното административно делене на общини не пречи на изграждането на такъв транспорт пише TrafficNews.
Ако НКЖИ ще строи въпросната S-Bahn железница, то означава, че всички нови коловози, които са заложени за строителството, трябва да бъдат в сервитута на сегашните жп линии и на държавна земя. В заданието е дадено, че за да има функционална градска железница трябва да се направи директна връзка от гара Тракия до гара Филипово, а Общината да определи терен за трасето.
От друга страна общините Варна и Бургас смятат сами да започнат изграждането на железници тип „леко метро”. В бюджета на двете общини са заделени средства за проектирането на линиите и търсенето на терени за депа и обособяването на сервитут за пътя на жп линиите.