Дългоочакваната реформа в Община Пловдив най-после бе изготвена, структурирана и предложена за гласуване за местния парламент. Точно 15 месеца отне на екипа на кмета Здравко Димитров да направи промени в администрацията, с които се цели да се оптимизира работата и разходите за издръжката й.
На практика обаче новата структура е като старата, само че нова, разказва TrafficNews. Макар това да звучи анекдот в стил Валери Божинов, реалността е именно такава. Видно от предложението към Общинския съвет няма никаква промяна в общинските предприятия и структурните звена. ОП„Чистота”, ОП„Паркове и градини”, ОП „Паркиране и репатриране”, ОП „Организация и контрол на транспорта” и останалите многобройни общински предприятия продължават да бъдат в същия си вид, същия числен състав и същите средства за издръжка.
„Оптимизацията” пък се изразява единствено в прехвърлянето на 105 служителя, които досега са получавали заплатите си от държавния бюджет с дофинансиране от местния. Иначе казано – тези 105 чиновници ще получават изцяло парите от държавните делегирани дейности, а допълнителните средства за заплатите ще бъдат съкратени.
Така общинската администрация, които са делегирани от държавата дейности, ще набъбнат от 353 щата до 458 щата. Общината пък ще трябва да се грижи за пълния размер на възнагражденията на 25 души, вместо на 130 досега.
Благодарение на това ще бъдат спестени от 1 612 763 лева от бюджета на Община Пловдив, които могат да отидат за всякакви местни дейности – от ремонти до културни прояви. Решението обаче все още не е взето, къде ще отидат те.
Единствената съществена промяна на структурата на градската администрация е „метаморфозата” на Анести Тимчев, който официално няма да отговаря за нито един ресор, който пое с встъпването си като зам.-кмет.
Ветеранът Тимчев в началото на мандата пое „Европейски политики и социални дейности”. След множество скандали в социалната политика със заповед на кмета тя бе прехвърлена на Георги Титюков още миналата година. С новата структура на практика решението се официализира.
Тимчев губи и европейските политики, които са свързани с европейските програми и фондове. Те също се връщат в предишния титуляр за този ресор – Стефан Стоянов. Така зам.-кметът по образование и бизнес развитие, вече ще отговаря и за европейските политики.
За да подпечата своето място като зам.-кмет Тимчев получава „Екология и здравеопазване”, които бяха освободени след освобождаването на Илия Кирчев от Община Пловдив. На практика обаче 70-годишното вице на Зико ще изглежда все повече като „зам.-кмет без портфейл”. В момента начело на дирекция „Здравеопазване” е д-р Калин Калинов, който на практика е със статут на зам.-кмет и върти всичко в общинското здравеопазване. Двете общински предприятия „Чистота” и „Паркове и градини” си имат директори, които са на прякото подчинение реално на кмета. По-този начин Тимчев ще отговаря за отдел „Екология и управление на отпадъците”, което е с 16 служителя. Риторичен е и въпросът дали ресорите са дадени на ветерана заради експертизата му в дадените области, или просто да има такива, за да остане сред 9-те вицета на кмета.
Още в началото на мандата се очакваше да има съкращения, с което се целеше да отпаднат служителите, които дублират дейността с други. Идеята бе по-малък състава и по-големи възнаграждения за останалите на работа. Цифрите, които се говориха варираха от 10% до 20%, но реално тази реформа засега не само се отлага, а вероятно тотално зачерква.