Приеха разместванията при зам.-кметовете на Пловдив, спорът за броя на чиновниците – нерешен
Т.нар. нова структура на Община Пловдив бе приета от Общинския съвет след немалко дебати от бащиците на града. На практика при нея има промяна единствено в ресорите на заместник-кметовете.
Както TrafficNews вече писа, единствената съществена промяна на структурата на градската администрация са новите функции на Анести Тимчев, който официално няма да отговаря за нито един ресор, който пое с встъпването си като зам.-кмет.
Ветеранът Тимчев в началото на мандата пое „Европейски политики и социални дейности”, като официално Георги Титкюков взима социалните дейности, а Стефан Стоянов – европейски политики. Величко Родопски пък ще отговаря за финансите и стопанските дейности.
Другата промяна са 105 служители, които досега са получавали заплатите си от държавния бюджет с дофинансиране от Община Пловдив, минават изцяло на издръжката на републиканския бюджет.
Така общинската администрация, които са делегирани от държавата дейности, ще набъбнат от 353 щата до 458 щата. Общината пък ще трябва да се грижи за пълния размер на възнагражденията на 25 души, вместо на 130 досега.
Благодарение на това ще бъдат спестени от 1 612 763 лева от бюджета на Община Пловдив. По време на сесията имаше и предложение зам.-кметовете на Здравко Димитров да бъдат намалени на 5, като предложението бе от „Демократична България”.
„Когато спечелят изборите да управляват и с 1 зам.-кмета, ако искат”, бе лаконичният коментар на Здравко Димитров.
Отворен остана и въпросът дали броят на служителите в Община Пловдив е достатъчен, както и дали те имат достатъчна експертиза.
Николай Радев и Слави Георгиев изразиха менения, че спестените пари от разместванията трябва да се вложат в обучения и квалификация на персонала, както и закупуването на техника и софтуерни решения.
Георгиев поиска да се направи комисия и да се назначат външни експерти, които да направят цялостен одит на структурите на Общината и да се предложи нейната оптимизация.
Голяма част от съветниците изразиха мнение, че в момента администрацията е раздута и документообортът е твърде нисък.
Немалко тези бяха изразени и за това, че трябва да се приложи моделът в частния сектор в публичния – по-високи заплати и делегиране на повече отговорности. Кметът напомни, че броят на администрацията не е променян от години, а реално градът се е разраснал неимоверно много. Той каза, че основната функция на администрацията е да предоставя качествена услуга на гражданите на Пловдив.
Закупуването на техника за общинските предприятия също ще е приоритет за властта.
„Как да освободим хора от „Чистота” и „Паркове и градини”, като нямаме техника, с която да ги заместим?”, каза Зико. След това той заяви, че ще се отпуснат 1,3 млн. лева за нова техника на двете предприятия.
Така остана и отворен спорът за броя на чиновниците в Община Пловдив и дали въобще е целесъобразно те да бъдат намалявани.