Прекратиха поръчката за 3 млн. лева за новата система за паркиране в Пловдив – липсвала конкуренция
Комисията към Община Пловдив е прекратила обществената поръчка за новата електронна система за паркиране, чиято стойност бе близо 3 млн. лева с ДДС. За въпросната процедура TrafficNews писа, че има опасност от нея да се появи нова „Индра”, която да превърне системата в неизползваме, по подобие на тази в градския транспорт. Причината бе, че нито една от двете фирми, които кандидатстваха - „Тикси „ АД и консорциум между „Инфосистемс Интернешънъл” ЕАД и ЮПАСС, нямаха лиценз за използването на софтуера на паркоматите, пише TrafficNews.
При наше запитване към Община Пловдив оттам отговориха, че няма проблем с процедурата и всичко е законно. Само две седмици след този отговор от Община Пловдив, комисията е решила да прекрати процедурата. Мотивът, който са намерили от градската администрация, обаче е съвсем друг.
Оказва се, че по време на оценяването на техническите предложения единият от кандидатите - „Инфосистемс Интернешънъл” ЕАД и ЮПАСС, не е отговарял на техническите характеристики на поръчката. Поради това е била отстранена от участието, а „Тикси” са били пуснати напред.
Останала само една фирма на финала на процедурата, възложителят й – шефът на ОП „Паркиране и репатриране” инж. Ненко Калакунов я прекратил.
В мотивите в записано:
Предвид високата обществена значимост и интерес от резултата, който ще се постигне при възлагането на обществената поръчка, възложителят приема липсата на конкурентост при възлагането, както и невъзможността реално да бъде приложен критерият за оценка „оптимално съотношение качество/цена“, за основание обществената поръчка да бъде прекратена. Предвид това, възложителят взима настоящото решение за прекратяване на поръчката преди отварянето на Ценовото предложение на допуснатия участник, с цел недопускане на неравнопоставеност между участниците чрез оповестяване на предлаганата цена за изпълнение само на единия участник, без да е налице възлагане на поръчката”
Решението е от 16 ноември, като вече тече 10-дневния срок за обжалване в КЗК.
Припомняме, че предметът на поръчката бе:„Услуги по организиране, администриране и контрол на заплащането на такси, свързани със спирането, престоя и паркирането на пътни превозни средства на територията на Община Пловдив“. Тя трябваше да смени най-общо казано досегашната система за плащане в Синя зона и другите общински паркинги и начинът на контрол по тях.
Бъдещата фирма изпълнител трябва да интегрира досегашния модел на плащане чрез есемес на номер 1332, както и през паркоматите, които са поставени в града. Но и да въведе нови методи – банкова карта и мобилно приложение.