Пловдив със собствен щанд на световно туристическо изложение в Мадрид
Пловдив ще бъде представен на един от най-големите туристически формати в световен мащаб – Международното туристическо изложение FITUR 2024. То се провежда в Мадрид в периода от 24 до 28 януари. То бе открито вчера от испанския крал Фелипе. Сред официалните гости на церемонията бяха министърът на туризма на България Зарица Динкова и посланикът ни в Испания Алексей Андреев.
FITUR 2024 е първият световен форум за календарната година, който събира на едно място професионалисти и широка публика, предоставяйки възможност на заинтересованите страни от сектора да обсъдят както резултатите от изминалата година, така и ключовите приоритетни области за предстоящата.
FITUR се провежда всяка година през втората половина на януари. Тазгодишното издание е 44-то в историята на изложението и в него участват рекордните над 9000 фирми и организации от 152 държави. Очаква се да бъде посетено от повече от над 222 000 посетители, от които 136 000 професионалисти и 86 000 широка публика.
Община Пловдив чрез Министерството на туризма е част от българското участие в изложението на информационен щанд с площ от 150 кв.м.
В периода януари – ноември 2023 г. общият брой на испанските туристи, посетили България, е 72 591 души, което с 41,6% повече от същия период на 2022 г., показва статистиката на министерството. Испанските граждани проявяват интерес най-вече към градския и културен туризъм в България, а най-посещаваните от тях дестинации са София, Пловдив и Велико Търново.
Официалните статистически данни на НСИ сочат, че за периода януари-ноември 2023 г. за Община Пловдив, пазар Испания е на 9-то място по показател "Реализирани нощувки от чужденци" и на 5-то място по показател "Пренощували чужденци в местата за настаняване".
Това е първото участие на града ни в този престижен формат, като целта е да се увеличи интереса на испанските туристи през тази година. Посетителите на рекламно-информационния деск на Пловдив проявяват интерес към културно-историческото наследство на града ни и възможностите за винен туризъм в региона, а планираният престой е средно 3-4 дни.
Участници на българския национален щанд по време на изложението са общо 17 представители от българската туристическа индустрия – туроператори, туристически агенти, общински администрации, които имат възможността да представят своите туристически продукти. България е представена като дестинация за целогодишен туризъм, предлагаща възможности за зимен, културен, еко, SPA и уелнес туризъм.