Пловдив оставя хартията в миналото: Избраха фирмата, която ще дигитализира града за 17 млн. лв.
Градът под тепетата е все по-близо да се сбогува с хартиената ера, с избора на фирмата, която ще работи по изграждането на стратегическата за Пловдив и градската администрация Географска информационна система. За реализирането на една от най-големите обществени поръчки за Община Пловдив, ще отговаря консорциума „Геомап Пловдив“ ДЗЗД с водещ партньор „Мапекс” ООД. Фирмата има десетки договори по обществени поръчки за изграждане на ГИС системи и доказан опит в реализацията на подобни високотехнологични системи. Консорциумът, който обединява софийска фирма и дружество от Приморско ще изпълни поръчката за 16 666 520 лв. без ДДС.
„След изтичане на срока за обжалване стартираме най-мащабната дигитализация в Община Пловдив правена някога. Това ще е платформа, която ще интегрира цялостната дейност на Общината. Системата ще работи за гражданите, за бизнеса и за администрацията. Това е дигиталната реформа, която Пловдив заслужава – и ще я получи”, заяви зам.-кметът по дигитализация Владимир Темелков, който е възложител на поръчката. Още с встъпването си в длъжност той обяви, че системата е приоритет и ще направи всичко възможно да осигури държавно финансиране за нея. Това се случи с постановление на Министерски съвет по времето на служебния кабинет „Главчев”, който отпусна целево 20 млн. лв. за ГИС.
Мащабният проект цели да обедини, визуализира и анализира ключови данни за териториалното развитие, инфраструктурата и обществени услуги на Община Пловдив, като същевременно осигури прозрачност и достъпност за гражданите и бизнеса. С новата ГИС система всеки един документ ще бъде на разположение онлайн, както и всички услуги, които се предлагат от Община Пловдив. Първият етап на ГИС е всичко свързано със строителния отдел на Община Пловдив. Чрез нея инвеститорите ще могат да правят всичко онлайн – от заявяване на виза скица за проектиране до вадене на строително разрешение. Така например скица за имот ще става за три дни, а не за 45 и ще струва 50 лева вместо 200 лева.
Огромният хартиен архив на Община Пловдив пък ще бъде вкаран онлайн, като ще има централна база данни - едновременен достъп и работа на всички служители на Общината. По този начин няма да чакаме даден служител да се върне от отпуска или болничен, за да даде преписката, защото ще я има онлайн. Новата ГИС система ще бъде от помощ не само на администрацията, но и на всички граждани.
На първо място това ще е строителният отдел, който е близо 60% от документооборота в Общината. След това ще се дигитализират всички услуги, които предлага Община Пловдив. В ГИС ще може да се интегрират всички дейности от различните отдели, включително културно-историческото наследство, зелените площи, поливните системи.
След внедряването на ГИС ще се създаде и "Единна мобилна платформа", за която вече има задание. Чрез нея хората ще могат да виждат задълженията си и да плащат всички онлайн- данъци, такси, услуги, глоби и други. Чрез мобилната платформа на Общината ще влязат 90% от услугите. С наддграждането й ще може да се гледа трафика, автобусното разписание, затворени улици заради ремонти и други. Системата ще бъде отворена, като той постоянно ще може да се надгражда, като цялата дейност на Община Пловдив ще може да се следи през всеки един смартфон.
Първият етап на ГИС е в сферата на устройството на територията, а вторият за останалите административни звена. И по двете позиции има по 6 дейности:
Обхватът на поръчката включва изпълнението на следните дейности: Аналитична дейност - бизнес и технически анализ за допълнително установяване на нужните функционалности на ГИС за различните административни структури; Осигуряване на информационна инфраструктура; Разработка и внедряване на ГИС платформа за визуализация и анализ на данни - осигуряване и разработване на необходимите функционалности и интеграция с други системи; Дигитализация и миграция на данни и създаване на стандарт на данните; Обучения на служителите за използване на системата, внедряване и обучения на служителите за работа с ГИС софтуер и създаване на наръчник за използване на ГИС за определени ключови административни процеси; Поддръжка и гаранционно обслужване.