Пловдив брандира музеи, хотели и ресторанти със знака за най-добра туристическа дестинация
Всички хотели, ресторанти и културни институции ще получат специално изработен стикер, който ще информира посетителите, че Пловдив е сред петте най-добри туристически дестинации в Европа за 2022 г. в 13-тото издание на престижната класация European Best Destinacions. Инициативата е на Община Пловдив, а първият хотел, които украси входа си е най-новият пловдивски хотел „Визуализа”.
Лично кметът на Пловдив Здравко Димитров връчи стикера на управителя на комплекса.
„ Още когато Пловдив бе номиниран, аз казах, че попадането му сред номинираните е успех. В крайна сметка победихме градове като Истанбул, Прага и Рим. Градът ни бе обявен и за номер едно културна дестинация, дестинация за вино и туризъм и романтика. Пловдив е много добро място за живеене, имаме всичко- атмосфера, култура, спорт”, каза Зико.
Управителят на хотела и домакин на церемонията Йордан Манев пък сподели, че тази титла ще донесе много активи на туристическия бранш.
„ Искам да допълня, че само първите пет града в класацията имат правото да използват този знак. От 10 години се работи усилено, градът ни да се превърне в атрактивно място за туристи. Ще усетим и силата на тази титла, защото град Порто преди получаването й е имал 6 900 000 млн. посетители, а след това достига до 12 000 000 млн.”, каза зам.-кметът Пламен Панов.
Шефът на отдел „Туризъм” в общината Юлияна Йорданова обяви, че през изминалата година според данните на НСИ броят на пренощувалите лица бележи ръст от 39% спрямо 2020 година. Ръстът спрямо 2019 е 13,1%. Според данните на единната система за туристическа информация пък 32% е ръстът отчетен в местата за настаняване. Все повече туристи- български и чужди избират висок клас хотели от четири и пет звезди, 39% са български граждани и 66% чужди.