„Пловдив 2019“ е похарчила 363 хиляди от предвидените 12,55 млн. лв.
След като бе подложена на остри критики за непрозрачност, общинската фондация „Пловдив 2019“ внесе официален отчет за дейността си за първото тримесечие в местния парламент. От документа става ясно, че планираните приходи на структурата, която се грижи за Европейска столица на културата 2019, възлизат общо на 12,55 млн. лв.
Почти всички средства са от общинската хазна - бюджетната субсидия от Община Пловдив за тази година е 8,8 млн. лв. (които обаче още не са постъпили по сметките на фондацията) плюс остатъка от общинската субсидия за 2017 г. в размер на 3,68 млн. лв.
„Пловдив 2019“ е заложила като собствени приходи от стопанска дейност 40 000 лв., финансиране от Гьоте институт – 11 734 лв., проект Всички заедно за по-добро образование и здраве - 14 800 лв., Училище за спектакли 13 350 лв.
Към 31 март фондацията е похарчила едва 363 873 лв. или 0,05% от предвиденото за годината. От заложените 2 382 000 лв. разходи за маркетинг и реклама са изразходвани 42 324 лв. От предвидените за международна дейност 300 хиляди лв. пък са похарчени само 1 364.
За административни дейности са отишли 209 285 лв., като общия бюджет за администрация е 1,67 млн., сочи отчетът.
В документа са изброени и отворените покани по проекти – Адата, Читалища, Малки проекти , Eu – Japan Fest.
В документа Пловдив 2019 представя и собствената си продукция - спектакъл на германската театрална трупа Римини Протокол, Пътуваща изложба на Института за външен междукултурен обмен на Германия и Изложба на колекцията на Дойче Телеком. Един от най-интересните проекти е българо-английският фестивал Brexit Blues - съвместна продукция с Ливърпул ЕСК 2008 и Британския съвет.
Фестът, който ще се проведе през май 2019 г., ще отправи силно международно послание, че въпреки Брексит, Европа иска да остане културно свързана. Проектът ще стартира още в края на 2018 г. с медийната кампания "Коя е любимата английска банда на българите?".