Първият етап на Кукленско шосе е завършен, предстои голямото разкопаване
176 дни – толкова отне на фирмата „Европейски пътища” да ремонтира най-леката част от вече пословичния ремонт на Кукленско шосе. Отсечката от надлез „Родопи“ до ул. „Скопие” вече е с нов асфалт, споделени зони за пешеходци и велосипедисти, шахти и осветление. Малкият участък е най-лекият, защото там нямаше подмяна на подземна инфраструктура.
На дневен ред е най-тежката част на ремонта – от улица „Скопие” до табелата на Пловдив. Там ще бъде сменена цялата водопроводна и канализационна мрежа. Кога ще започне обаче не е ясно. В момента няма и помен от багери и строители по булеварда.
Още преди месец от ВиК съобщиха за TrafficNews, че проектът за водопроводите и канализацията е готов.
„Чакаме Общината и фирмата изпълнител да започнат изкопните работи. Ние трябва да доставим тръбите и другите компоненти от ВиК мрежата, за да ги положат те. В момента, в който кажат, че са готови – ние действаме“, каза Спартак Николов тогава. Вероятно ремонтът ще се проточи и през цялата следваща година. Макар срокът за изпълнение да е 90 дни, който както многократно казахме не е започнал да тече.
Защо обаче бе даден неизпълнимия срок от 90 дни?
Отговорът е кристално ясен – за да се спечели обществената поръчка. Кратките срокове дават повече точки на фирмите, които се изкачват в класирането. След това се използват трикове, с които тези 90 дни се спазват на документи, нищо че са минали месеци.
На практика когато се сменят водопроводите и канализацията в източното платно с всичките си отклонение, чак тогава ще започнат да текат тези 90 дни за извършване на строителството. Това може да е след 3, 6 или 9 месеца. С други думи 90-те дни, с които „Европейски пътища” спечелиха обществената поръчка ще се превърнат в 2 календарни години. Неслучайно и Община Пловдив бе предвидила плащането към фирмата да бъде в две бюджетни години - по 3 млн. лева.
По същия начин проектирането на шосето отне 9 месеца, макар че по документи то трябваше да продължи 20 дни. Причината е, че Общината и фирмата не можеха да се разберат за велоалеята. Тези 20 дни бяха спазени, тъй като при всяко предаване на проекта, срокът за изпълнение спираше да тече. Така е и за строителството – с дребни трикове, сроковете спират да текат, а накрая фирмата и общината излизат чисти.