Отчуждават последните имоти заради “Модър-Царевец“

  • от PlovdivTime
  • 13:05, 28.12.2018

Документалната работа по дългоочаквания проект „Модър-Царевец” е на финала. Очаква се до дни градските власти да обявят обществената поръчка за съоръжението, което трябва да реши голяма част от проблемите с трафика в южната и западната част на града.

Паралелно с това завършват и отчуждителните процедури за последните два терена.

Кметът Иван Тотев е пописал финалната заповед за двата терена с площ от 256 и 266 квадрата, като собствениците им ще получат обезщетение съответно 24 508 лева и 24 568 лева.  Ако решението не бъде обжалвано в Административния съд, заповедта влиза в след 14 дни. След приключването на тези процедури може да се стартира и строителството на съоръжението.

Финансирането се очаква да бъде заложено в новия бюджет на града. Припомняме, че пробивът вече е направен от НКЖИ под линията Пловдив – София.

Поръчката ще бъде на инженеринг, стъпвайки на първоначалния проект на Община Пловдив, който трябва да бъде преработен.

Цената на дългоочаквания подлез „Модър-Царевец” ще бъде не по-малка от 12 млн. лева. Предложението за осигуряване на средствата през общинския бюджет, бе гласувано от местния парламент.  То бе за отреждане на 1 млн. лева за Бюджет 2019, и по още 5,5 млн. лева за следващите две бюджетни години.

Дължината на цялото трасе е 760 метра, като започва от Коматевско шосе и свършва на бул. „Хаджи Димитър”. От южната страна се предвижда изграждането на подлез с 2 х 11,5 метра отвори , като от северната ще излизат на 2 х 8,75 метра. Предвижда се направата на тротоари, широки по 2,5 метра , като ще има и рампи за трудноподвижни хора.

В първоначалния проект са предвидени три кръстовища, които ще бъдат ремонтирани, за да обслужват подлеза - на  Коматевско шосе, улица „Колхида” и бул. „Хаджи Димитър”. За осигуряването на връзката с другите улици, ще бъдат изградени и локални платна.

Върху новоизградения надлез се предвижда паркинг между ул. „София” и жп линиите, който ще е широк 35 метра и дълъг 43 метра.