Община Пловдив стартира концесията на Инсинератора – дава го на частник за 47 години
Община Пловдив направи първата крачка към даването на техниката и имотите на Инсинератора на концесия. Градските власти са публикували в сайта Планът за действие за общинските концесии, като са вкарали в него имота и техниката в район „Южен”. От нея става ясно, че максималният срок на концесията е 35 години с възможност за удължаване за още 11,7 години, пише TrafficNews.
Предметът на концесията е: „Изпълнение на строителство и строително-монтажни работи и дейности за доизграждане и въвеждане в експлоатация на „Инсинератор Пловдив“, срещу правото на концесионера да получава приходи от услуги по събиране и третиране на отпадъци от лечебни и здравни заведения, които ще осъществява на територията на обекта, при поемане от него на строителния и оперативния риск”.
Тепърва ще се установяват сроковете за довършването на базата, като това ще се случи след изготвяне на технически анализ. Това ще се установи и какво концесионно възнаграждение ще получава Община Пловдив.
Припомняме, че през февруари Общинския съвет гласува изваждането на активите на „Инсинератор – Пловдив”, - техника, сгради и имоти за 7 млн. лева. С това решение се върви и към ликвидация на дружеството, за което гръмна скандал заради разходването на средства от управителя му Дончо Кацаров.
По време на обсъжданията зам.-кметът Величко Родопски заяви, че дарената апаратура от Швейцария не се знае дали функционира, защото няма софтуер, с който да се пусне. Последните разчети са, че трябват 12 млн. лева, за да се пусне в работа и да функционира на пазара.
Проектът за регионален инсинератор за болнични отпадъци в Пловдив бе част от Плана за действие към Националната програма за управление на дейностите по отпадъците 2003-2007 г. Тогава страната ни получи безвъзмездно от Швейцария близо 5 млн. лева за доставката на инсталация за изгаряне и за техническа помощ. От наша страна бяха инвестирани около 9 млн.лева, като 2,1 млн. лева бяха от ПУДОС, 5 млн. лв. са от държавата и 1,7 млн. лв. собствени средства на Община Пловдив. След това имаше спор между Общината и фирмата и договорът бе прекратен.
Въпреки че бяха налети 14 млн. лева в него, по последните разчети на Община Пловдив трябваха още 10 млн. лева, за да се завърши. Общинският съвет не одобри тегленето на заем от 7 млн. лева преди две години на дружеството, което бе закрито след 5 години безсмислена дейност.