Николова заговори за църковен и шопинг туризъм в Пловдив
България трябва да стане четирисезонна туристическа дестинация, да се заложи на нишовия туризъм, такава теза застъпи новия министър на туризма Марияна Николова, която е на официална визита в Пловдив. Тя обясни, че Пловдив трябва да наблегне върху разнообразието на туризъм. Според нея има потенциал да развива църковен туризъм и шопинг туризъм.
По думите на вицепремиера 30-40% е спадът в туристическия бранш в Пловдив, а за страната сривът е 60%.
От 1 януари 2020 до 1 август над 155 хиляди са пренощувалите лица в Пловдив и областта, като българите от тях са 137 хиляди, а отсядалите чужденци са основно от Турция, Гърция и Германия. Това показва единната информационна система за туризъм, предава TrafficNews.bg.
Само в рамките на град Пловдив от началото на годината са отседнали 65 хиляди души, от които 49 хиляди са българи.
620 места за настаняване са регистрирани като функциониращи на територията на област Пловдив, като през 2020 година 500 от тях са подали данни за настаняване, а 120 места не са имали гости. 269 са обектите в град Пловдив и едва 43 от тях не са имали никакви посетители.
"Секторът /б.а. на туризма/ в Пловдив преминава в един много труден период, резултатите, които са постигнати, не са добри. Не трябва обаче да забравяме, че Пловдив е вторият по големина град, което дава много възможности за развитие и привличане на посетители от страната и чужбина. Ние трябва да развиваме туризма тук, защото културата и историята в Пловдив е забележителна", посочи Николова.
Тя обясни, че активно се работи подготовката на зимния сезон. Има свикан Консултативен съвет през септември, на който да се обсъжда плавния преход към зимния туризъм и да се набележат мерки.
Николова обяви, че Туристическия информационен център в Пловдив ще бъде свързан в системата на Министерство на туризма, като така се наблегне на разширяване на възможностите за туристите освен с дигитално материали, така и с други информационна ресурси. Освен това министърът каза, че се търсят варианти Централната трибуна на Римския стадион, намираща се под голям магазин за дрехи на Главната улица, да стане достъпна.