Невиждана пътна и водна блокада очаква Пловдив! Разкопават половината град с 300 млн. лева

  • от Благовест Андонов
  • 20:38, 29.02.2020

Транспортен хаос, съчетан с липса на вода в определени интервали от времето – това може да очаква Пловдив в следващите 3-4 години.  Причината трите големи проекта на Община Пловдив, НКЖИ и ВиК неизбежно ще се застъпят. Те са по европейски програми и касаят Водния цикъл, пробива под гарата и  Южния обходен колектор.

Още на четвърти март започват дейностите по Водния цикъл в район „Северен”, където ще стартират два лота от подмяната на ВиК мрежата за 15 млн. лева, пише TrafficNews.bg.

Ще се работи  и двете карета. Първото около хотел „Санкт Петербург“ и „Захарна фабрика“, като стойността е 8,5 млн. лева, а фирмата изпълнител ще е „Пътища Пловдив” . Другата фирма, която спечели лот от Водния цикъл, е „Пътинженеринг” за 8  млн. лева, а дейностите там касаят участъците по бул. "Дунав" от бул. "Васил Априлов" до бул. "Брезовско шосе" и бул. "Брезовско шосе" от бул. "Дунав" до Северен обходен колектор.

„В момента изготвям линейния график за дейностите, като правим организация и с КАТ. Ще се опитаме да не затрудняваме гражданите. Всяка една дейност ще бъде обявена предварително, за да има информираност”, каза зам.-кметът по строителството Пламен Райчев. Все още в процес на търг е най-голямата поръчка за подмяна на ВиК  мрежата – колектора и отклоненията по „Дунав” и „Брезовско шосе”, която за 25 млн. лева.

През март се очаква и от ВиК да пуснат първата си обществена поръчка по техния воден проект, който е на стойност от 81 млн. лева и включва  изграждането на Южен обходен колектор и ремонт на булеварди от край до край, но в сегашните габарити.

Там ще се започне вероятно от бул. „Александър Стамболийски“,като  проектът обхваща още редица булеварди в Пловдив, откъдето е пътя на колекторите, които ще бъдат сменени и ще се влизат в Пречиствателната станция. В проекта са сложени и ВиК дейностите по „Модър-Царевец“, с което Община Пловдив ще спести около 3,5 млн. лева.

Там целият проект е по Оперативна програма „Околна среда“  се осигурява безвъзмездна финансова помощ в размер на над 97,4 млн. лв, а срокът за изпълнение на двата проекта е 49 месеца.  Πo пpoeĸтa щe бъдe pexaбилитиpaнa, peĸoнcтpyиpaнa и дoизгpaдeнa oбщo 42 ĸм BиK мpeжa зa гpaдoвeтe Пловдив, Хисаря, Карлово, Първомай, Стамболийски и Асеновград.

Преди дни от НКЖИ обявиха, че са избрали изпълнител и за пробива под  Централна гара в лицето на обединението в което водеща фирма е „Трейс груп холд”.  Там поръчката е за 89 млн. лева, като скоро трябва да има възлагателно писмо. Не се знае още откъде ще започне пробива от страната на „Южен” или „Централен”, както и каква ще е съдбата на Бетонния мост. Там обаче дейностите също са много тежки, защото предстои и изместване на колектор.

В същото време Община Пловдив има и избран изпълнител за тоталния ремонт на бул. „Христо Ботев” и Коматевския възел. Тя е за 7,5 млн. лева с ДДС за реконструкцията на три булеварда, които са свързани чрез Коматевския възел.  Първият булевард е "Христо Ботев", в частта му от Централна гара до Коматевския възел, вторият участък -  Коматевско шосе от възела до  бул. „Александър Стамболийски”, а третият -  части от бул. "Копривщица".

Реконструкцията е мащабна, като също има подмяна на водопроводната инсталация - магистрални и захранващи водопроводи.  След това ще се започне и пътната настилка и прилежащите площи. Вероятно обаче тези дейности ще бъдат замразени, тъй като все още няма финансиране за този проект.

Kоментари

коментар
v_l
09:43, 01.03.2020
Отговор

чудно ... то Дунав от водни ремонти вече и без това си е заслужил да се пркръсти на дунавски вълни