Министерството на туризма стартира нова рекламна кампания, дават 15 милиона лева
Министерството на туризма разработва нов механизъм за рекламиране на България чрез компаниите за организиран туризъм. Това съобщи пред журналисти министър Николина Ангелкова, която откри 11-ата международна среща по туризъм в Пловдив. Целта на инициативата е подпомагане на организирания туризъм, най-вече през месеците май, юни, септември и октомври, през които по правило туристопотокът е по-слаб, в сравнение със зимния и летния сезон.
До дни ще бъде обявена и обществената поръчка, която ще бъде насочена към компании от ключови пазари. За реализацията на проекта са заделени над 15 милиона лева.
"В момента се доизчистват детайлите. Техническата спецификация на поръчката дава свобода на кандидатите да изберат начина на реклама, който съответства на техния пазар", уточни Ангелкова и допълни, че не става дума само за рекламни клипове, но и за всички видове реклама. Ако идеята бъде реализирана успешно, тя ще се изпълнява и през следващите години. За целта трябва да се постигне трайно увеличение на посетителите извън туристическия сезон, но и тези туристи да отседнат в регистрирани места за настаняване.
Министър Ангелкова не се ангажира с конкретна прогноза за пазара през следващия сезон. Тя изтъкна, че е успяла да проведе срещи с всички големи компании, засегнати от фалита на "Томас Кук". С приоритет е бил немският пазар, който е най-засегнат от краха на туроператора.
"За нас бе важно да запазим това, което Томас Кук е имал като капацитет за България и да го пренасочим към други фирми. Имаме уверение, че това ще се случи. Работим и в посока допълнително договаряне на 10 - 15% ръстове от страна на тези туроператори, които работят с България", сподели Ангелкова. Тя допълни, че към летище Пловдив досега са заявени 129 полета на организирани туристи, които ще посетят Пампорово. Това е 17-процентов ръст спрямо миналата година. Засега очакванията са да бъде запазена бройката на туристите, посетили зимните курорти, от миналата година - 1 600 000 души.
"Прогноза може да се направи, след като мине месец декември. Към момента е трудно да се предвиди, въпреки заявените полети, защото някои от тях може да не се реализират", коментира министърът. Тя отчете, че все още зимният туризъм е подвластен на ски туризма, който пък се влияе от метеорологичните условия. Балнео и спа курортите обаче не се радват на особена посещаемост.
По време на откриването на срещата, Ангелкова сподели, че текат преговори с Асоциацияна на немските здравни каси. "Смятам, че ще успеем да разширим интереса към балнео и спа курортите по този начин", допълни тя.
На срещата присъства и кметът на Пловдив Здравко Димитров, който сподели оптимистична прогноза за развитието на туризма под тепетата.
"Туристическият пазар в Пловдив претърпя бум през последните години. Ще продължим да увеличаваме своя ръст в градския и културния туризъм, особено след Европейска столица на културата, когато привлякохме погледите на милиарди туристи от цял свят. Ще запазим тази инициатива и занапред, искаме да направим така, че този продукт да се отрази на града за десетилетия напред", каза Димитров.