Летище Пловдив води преговори с Луфтханза и Аерофлот за редовни полети до Европа
Летище Пловдив води преговори с немската Луфтханза и най-голямата руска авиокомпания Аерофлот за редовни линии от местния аеропорт, съобщи изпълнителният директор Спас Шуманов. Той заяви, че са положили изключително много усилия, за да се започнат търговски преговори с потенциални авиокомпании, които да обслужват полети от и до Летище Пловдив.
В преговорите с авиокомпании и туроператори е залегнало започване на редовни линии, карго полети и целогодишни чартърни програми.
Един от най-големите успехи, които отчита Шуманов е преодоляването на банкрута на Томас Кук, като въпреки намаляването на полетите в другите регионални летища, в Пловдив те са се увеличили. Средно на седмица на Летище Пловдив имат между 10 и 12 полета – предимно по чартърни програми.
Според изпълнителния директор финансовото състояние на Летище Пловдив се е подобрило, но то продължава да бъде тежко, предвид наследството, което са заварили.
„Оптимизирахме разходите, прекратихме икономически нецелесъобразни договори, вредящи на дружеството и спряхме всички възможни лоши практики. Използваме всякакви възможни търговски похвати, за да ускорим резултатите”, каза Шуманов. Той заяви, че от Летището очакват държавата да започне новата концесионна процедура, а дотогава ще работят, за да заздравят дружеството. Проблем обаче се оказва,че прекалено много хора, чиито нямат нужните компетенции се изказват за аеропорта, което води до негативни резултати в преговорите.
„Изправяме се пред враждебно отношение от определени среди. То нанася сериозни щети върху дружеството, които в някои случаи не могат да бъдат преодолени. Те вредят сериозно на имиджа на Летище Пловдив и водят до прекратяване на преговори започнати и доведени до определен етап с изключително много усилия.
Появяващата се старателно подбрана информация, която цели да изкриви истината и да отклони вниманието от подобряването на показателите на Летище Пловдив, попада в икономическия бюлетин. Оттам чрез различни информационни канали се анализира от финансовите и маркетингови отдели на авиокомпаниите и автоматично поставя Летище Пловдив в обяснителен режим в процеса на преговори, които биват забавяни, а в някой случаи и напълно прекратявани”, каза Шуманов.
Той обясни още,че все още се чака делото за собствеността на перона с частната компания. Този спор трябва да се реши до края на годината, както и да се започне процедурата по концесията, която се движи от Министерството на транспорта.
Kоментари
Става дума за олигарха Иво Прокопиев и неговия кръг Капитал вкл. изданията му в Икономедия. Особено злостен противник на Летище Пловдив, което личи във всичките му дописки от много години насам...