Инспектират проекта „Модър – Царевец“, премахват пасарелката едва на трети етап

  • от PlovdivTime
  • 14:47, 09.03.2021

Изпълнението на първия етап от проекта „Модър – Царевец“ навлиза в същинската си фаза. Започнаха дейности по изместване на подземните комуникации, които преминават по цялото трасе. Това става ясно по време на проверка на обекта от кмета на Пловдив Здравко Димитров и зам.-кмета по строителството Пламен Райчев в присъствието на представители на фирмата изпълнител. В момента се работи интензивно по изкопите за изместване на сградните отклонения.  

„Районът е тежък, защото е снабден с много комуникации – освен канализационен колектор, има и напорен водопровод, който е с Ф 500, има и друг по-малък водопровод за обслужване на сградите, има газификация, има интернет и кабелни проводи“, коментира зам.-кметът. Строителите обясниха, че трудно се работи в градска среда, но обектът е обезопасен, осигурени са безопасни подходи към всяка къща.

Работи се по всички дейности, без да се засяга територията, в която ще минава Южният канализационен колектор, който ще се реализира от ВиК-Пловдив.

Проектът е на етапи като първите два – на юг и на север от пробива, ще се работят без да се бута пасарелката, за да се използва за преминаване. Тя ще бъде премахната едва в третия етап, когато започне изграждането на същинския подлез.

„През лятото очакваме да дадем старт и на дейностите по проекта в кв. „Гладно поле“,  след като днес в общината бяха внесени идейните проекти за реализацията на пътната инфраструктура по двете обособени позиции “, съобщи Здравко Димитров. 

Това са позиция № 2: yл. „Лeв Toлcтoй“ – oт yл. “Гeн. Paдĸo Димитpиeв“ дo yл. „Бoгoмил“ и позиция № 3: yл. „Бoгoмил“ – oт yл.“Лeв Toлcтoй“ дo бyл. „Caнĸт Πeтepбypг“, yл. „Гeн. Paдĸo Димитpиeв“ – oт yл. “Лeв Toлcтoй“ дo yл. „Гeopги Cтpaнcĸи“.
Предстои да бъде депозиран и идейният проект на позиция 1: бyл. „Caнĸт Πeтepбypг“ (ceвepнo плaтно) – oт yл. “Бoгoмил“ дo бyл. “Ocвoбoждeниe“, yл. „Toдop Гaтeв“ – oт yл. „Бoгoмил“ дo o.т.85.

Припомняме ви, че проектът се реализира на инженеринг по трите обособени позиции. Той  предвижда изграждане на главна и второстепенна улична мрежа с благоустрояване и оформяне на места за паркиране, включително подмяна на подземната техническа инфраструктура, както и озеленяване на улиците и прилежащите обществени площи.