Десетки коли паркирани в градинки в Тракия, но всичко е точно
Десетки автомобили, паркирани в градинките пред блок 194 в ЖР "Тракия", или по-скоро там, където преди имаше градинки. Това е обичайната гледка, която минаващите по бул. "Освобождение" виждат всяка вечер. Тези, които не са успели да се вредят за място в градинката, нощуват на тротоара.
Разбира се, първата реакция на всеки е да се ядоса на наглостта на шофьорите, които са превърнали зелените площи в паркинги. Но следващият въпрос, който всеки си задава е "Къде, по дяволите да спрат тези хора?". Разбира се, това не е оправдание да газиш тревата с колата си, но все пак въпроса остава. И той става все по- актуален.
В центъра на Пловдив паркирането отдавна е лукс. Но то става лукс и в кварталите, които се разрастват с всеки изминал ден. Блок 194 е първият жилищен комплекс с бранд "Гербера". Пред следващия ситуацията е същата, но просто там още при строителството зелените площи край булеварда са минимализирани до символични размери и пространството е превърнато в голям бетонов паркинг. Който обаче също е крайно недостатъчен. Много малък процент от обитателите на 600-те апартамента в "Гербера2" разполагат със собствен гараж или паркомясто и затова районът около комплекса е превърнат в огромен паркинг. Както и улиците в района, включително и отсечката от булевард "Освобождение" , която е пред комплекса.
Но по документи всичко е точно. Инвеститорът е осигурил паркоместата, които изисква Законът за устройство на териториите. Общината и РДНСК са проконтролирали изпълнението на сградата и прилежащите пространства. С една дума всички са си свършили работата. Само дето паркоместа няма. И шофьорите спират в градинките.
Преди три години, когато започна масовото изграждане на комплексите - мастодонти, прогнозирахме какви ще бъдат последиците от изграждането на "модерните гета". Както и пред какви проблеми ще бъде изправена общинската администрация.
За съжаление, по този проблем все още нито предишната, нито настоящата власт предлагат някакви конструктивни решения, а мерките, които се вземат са по-скоро палеативни.
И ако в централна градска част възможностите за осигуряване на допълнителни места са доста ограничени, не така стоят нещата в кварталите, където има възможност за изграждане на подземни паркинги.
Рано или късно /най- вероятно късно/ ще трябва да се мисли и за промени в ЗУТ, които да са адекватни на социалните потребности.
Нито градският, нито извънградският транспорт са на ниво, което би накарала пловдивчани да се откажат от автомобилите си. А и както управляващите обичат да се хвалят - Пловдив расте. Време е хората, които го управляват, също да пораснат!
За тези, които не са успели да си намерят място в градинката, остава тротоарът!