12 големи фирми се борят за изграждането на Югоизточния обход на Пловдив за 42 млн. лева
12 са офертите в откритата тръжна процедура за избор на изпълнител при изграждането на югоизточния обход на град Пловдив, с дължина 4,8 км. Индикативната стойност на проекта е 42 млн. лв. без ДДС, а средствата са от републиканския бюджет. С построяването на обхода транзитният поток, идващ от АМ „Тракия“ и Свиленград, в посока път II-86 Пловдив - Асеновград и Смолян, ще бъде изведен от град Пловдив
Офертите са на:
- Консорциум България 2020 ДЗЗД, с участници: ЩРАБАГ ЕАД и ПЪТСТРОЙ БУРГАС ЕООД;
- КАРО ТРЕЙДИНГ ООД;
- ГБС - ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД;
- ДЗЗД "ВИА ФИЛИПОПОЛИС", в което са: ПАРСЕК ГРУП ЕООД, РАСТЕР-ЮГ ООД и КОМПАНИЯ ЕСКВАТОРИ SH.R.K (ООД);
- ТРЕЙС ГРУП ХОЛД АД;
- ОБЕДИНЕНИЕ "ГЕОПЪТ СКОБЕЛЕВА МАЙКА", в което участват: ГЕОСТРОЙ АД и ПЪТСТРОЙ-92 АД;
- ДЖИ ПИ ГРУП АД;
- „ПЛОВДИВ 2020“ ДЗЗД, с участници: ПСТ Груп ЕАД, Строй Инвест Груп 2 ЕООД, ПЪТИНЖЕНЕРИНГ - М АД;
- ИСА 2000 ЕООД;
- ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА АД;
- ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД;
- Грома Холд ЕООД.
Трасето на обходния път ще започва в района на пътен възел „Скобелева майка“ при 98-ми км на път II-56, ще продължава почти успоредно на ж. п. линията и ще завършва при кръговото кръстовище при 14-ти км от път II-86 Пловдив – Асеновград. Новият път с габарит Г20 ще се влее в изградения през миналата година нов четирилентов участък от второкласния път II-86 Пловдив - Асеновград. Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети.
Новата пътна артерия ще улесни транзитното преминаване от общините Куклен и Асеновград към АМ „Тракия“ и „Марица“, а оттам до ГКПП „Капитан Андреево“, с което ще се облекчи значително натовареното движение в град Пловдив. Строителните работи трябва да приключат в рамките на 18 месеца.