„Закуска в Тифани“ – красивият фойерверк на пловдивския театър
Репетициите на спектакъла ни „Закуска в Тифани“ беше като фойерверк, един кратък, но радостен миг. С тези думи режисьорът Диана Добрева определи репетициите на най-новия премиерен спектакъл на Драматичният театър. Великият роман на Труман Капоти, претворен на сцена, ще се срещне с публиката на 19 октомври от 19 часа в Голямата зала.
„Представлението беше една хрумка, мечта, зад която стоят обичайните заподозрени – Диана, Мира Каланова, Петя Диманова и към тях се присъединява Марина Райчинова. Всичко това се случва с осезаемото усилие на театъра, начело с актьорите. Те ще ви изненадат приятно и се надявам това да е новото любимо представление на пловдивската публика“, каза директорът на Драмата Кръсю Кръстев.
Александър Секулов, който стои зад драматизацията на романа сподели, че за първи път е гледал целия процес със спокойни очи и се е наслаждавал на работата на екипа.
„Този спектакъл е един урок, главната героиня Холи е пътничка, а ние живеем в свят, който е спрял. В това виждам светла ирония и доказателство, че нищо не спира. В края на краищата свободата и красотата имат прелъстителна сила. Нещо, което прави човека щастлив и малко тъжен. „Закуска в Тифани“ е тази кратка среща с красивото и това прави спектакълът много специален“, каза Секулов.
Сценографът Мира Каланова не скри радостта си, че на общото замиране на театралната дейност, екипът е имал е шанс да работи в обичайният си ритъм.
„Това е най-трудното представление, което сме правили. Смятахме, че чисто технически няма да е толкова тежко като „Одисей“, но се оказа и по-сложно. Декорът, цялото сценично пространство е най-динамичното, което сме създавали досега. Точно, за да пресъздадем Холи като пътничка, както се определя самата тя“, обясни Диана Добрева
Тя допълни, че на сцената ще има силно взаимодействие между кино и театър и това е едно от най-силните постижения на пловдивския спектакъл. А най-важната роля в това взаимодействие имат актьорите, на които се налага да говорят дори на италиански, японски език и на местен африкански диалект. Костюмите също са истинско бижу, защото Марина Райчинова се е постарала да пресъздаде романтизма на епохата, но през един съвременен леко ироничен поглед.
Драматургът Александър Секулов се е придържал към класическия текст и за разлика от познатия на всички филм, финалът не е изместен. В действието е имплантиран друг разказ на Капоти. Оказало се, че фондацията, която държи авторските права е била категорична да не се променя финалът, защото Капоти е бил силно разочарован, когато е гледал филма. Целият екип подчерта, че е възхитен от смелата работа на пловдивската Холи – 22-годишната актриса Климентина Фърцова.
„Заповядайте да я гледате, тя е голям боец“, каза Диана Добрева.