След „Коприна”: „Без кръв” на Алесандро Барико ще омагьоса публиката на Пловдивския театър

  • от Мария Луцова
  • 09:59, 28.12.2023

Трупата на Пловдивския драматичен театър ще продължи да подарява на публиката си вълшебни емоции и през новата 2024 г. Един от акцентите в програмата е премиерата на „Без кръв” по Алесандро Барико, спектакъл в копродукция с Народния театър "Йордан Хаджи Константинов-Джинот“ във Велес, Република Северна Македония.

Зад проекта стои превърналият се в запазена марка за българския театър тандем на режисьора Диана Добрева и драматурга Александър Секулов. След огромния успех и интереса на публиката към „Коприна” двамата ще преведат на театрален език друга емблематична творба на Барико.

Репетициите започват през месец май, а първата среща на спектакъла с  публиката е в Република Северна Македония. Проектът се реализира с подкрепата на македонското Министерство на културата. Българските артисти и техните колеги от Велес ще открият престижния фестивал „Охридско лято” през юли.  Пловдивската премиера ще е на старта на фестивала „Сцена на кръстопът” на 10 септември.

В момента в театъра вече репетират за първата за годината премиера на спектакъла „Ромео и Жулиета” на режисьора Стайко Мурджев.  Както винаги, той ще предложи свой интересен и вълнуващ прочит на пиесата на Шекспир, за който ще разкаже в специално интервю за медията ни. Премиерата на „Ромео и Жулиета” е на 14 февруари.

„Мисля, че ще се получи мащабно, интересно и гледаемо представление, в което участва голяма част от трупата”, разказва драматургът на театъра Александър Секулов.

Камен Донев също режисира нов спектакъл с работно заглавие „С най-голямо уважение”,  а на репетицията е обяснил на участващите актьори, че иска представлението да бъде като „симфония на българското слово”.

„Много интересно представление ще правим в началото на другия сезон  октомври-ноември – спектакъла „Цар на царете” от Кирил Фокин. Режисьор е Деян Пройковски, а главната роля ще изпълни Малин Кръстев”,  разказва Александър Секулов.

 Пройковски е поставял в националните театри на Босна и Херцеговина, Сърбия, Република Северна Македония, Хърватия, Турция, България, Черна гора, Русия. Пловдивската публика познава работата му от две представления. Първо в рамките на програмата Европейска столица на културата – Пловдив`2019 той постави „Братя Карамазови” с трупата на Народния театър „Иван Вазов”. В изданието на фестивала „Сцена на кръстопът” през тази година гостува спектакълът „Няма ток за електрическия стол” от Александър Секулов в прочита на трупата на театъра от Велес  и с режисьор Пройковски.

„За Камерна зала също сме заложили интересни заглавия. В процес на преговори сме за придобиването на авторските права за „Булевардът на залеза”, в който ще играе Ивана Папазова. Елица Йовчева ще режисира „Ръкомахане в Спокан” от Мартин Макдона”, разказа още Секулов.

Екипът на Драмата предвижда през следващата година да обживи още повече пространството на музея на театъра. Там редовно ще се провеждат вечери, посветени на българската поезия.

През 2024 г. трупата ще участва и на още два престижни международни форума – открива фестивала на античната драма „Стоби” в Северна Македония и в МЕТЕМ в Унгария.

The Imre Madách International Theatre Meeting започва през 2014 г. в Народния театър в Будапеща по инициатива на режисьора Атила Виднянски. Фестивалът е международен и среща трупи от цял свят.