След банкета в НХГ: Ода Жон показва скулптура пред храма „Успение Богородично” в Пловдив
Бронзова скулптура на Ода Жон, която скандализира публиката с пищен банкет в Националната галерия в София, ще бъде експонирана пред Катедралния храм „Успение Богородично” на 18 май в 19.30 ч. "Прегръдката" пътува на няколко места в България, а в Пловдив гостуването на творбата на художничката е в рамките на фестивала за съвременно изкуство „Процес-Пространство”. Мотото на тазгодишното издание на форума е „Отношения без форма“. Програмата включва презентации, уъркшопи, демонстрации, прожекции, пърформанси и интерактивни дейности в градска среда. 14 съвременни артисти от всички краища на света ще покажат изкуството си от 18 до 31 май в Пловдив.
Основната фестивална изложба ще бъде експонирана в галерия „Резонанс”, а в Постоянна експозиция „Енчо Пиронков” ще има лекции и и презентации. Такива ще има и в къща "Best Rest”. За "Прегръдката" пък е отредено откритото пространство пред храма в началото на Стария град. Именно гостуването на скулптурната творба на българската художничка е най-провокативното събитие в рамките на фестивала.
„Ода Жон е родена в София 1979 г. и се казва Михаела Дановска. Баща ѝ е художник. Учи в художествената академия в Дюселдорф от 1998-2003-а. През 2000 г. се омъжва за прочутия немски художник Йорг Имендорф, който е бил неин преподавател. Но изложбите ѝ, които тя прави след смъртта му през 2007-а, я представят като оригинален артист със собствено мислене.
На 23 ноември миналата година Ода Жон откри изложбата „Сърцевина“ в Националната галерия у нас – критика на възприемането на женското тяло като обект на консумация. В този контекст бе и пърформансът-вечеря.
Храната на тях бе аранжирана с формите на полегнали жени, оприличени от някои на русалки – голите части от телата им бяха покрити с резени колбаси, а главите бяха от зелки карфиол”, написа в поредица от материали сайтът „Площад „Славейков”.
Фотографии: https://www.thecaress.net/