С анаграма от четири букви: Пловдив стана “грАД“, “ГАД“, “АД“
Интересни заигравки с буквите от инталацията „грАД”, която е експонирана в площадното пространство над „Гладстон”, си спретнаха пловдивчани. Тя е част от Седмицата на съвременното изкуство, която тази година минава под мотото „Тежестта на съществуването”.
Така от първоначалната идея на авторката Вероника Цекова, която живее и твори в австрийския град Грац, неизвестни „артисти” направиха анаграми с буквите и в социалните медии се появиха снимки с думите „Гад” и „Ад”. Остава да видим и „гард”, „драг и „дар”, шегуват се пловдивчани.
Всъщност идеята на авторката е следната : "грАД" е голямоформатен типографски обект, който изписва с импозантни букви думата град. Първите две букви са сменили вертикалната с хоризонтална позиция и останалата част от думата - "АД", се превръща в градска забележителност, потискаща с размерите си и предупреждаваща с лаконичността си.
"грАД" визуализира дуалността на града - един непрекъснат кръговрат и динамика между града като обект и извор на желания и тежестта на битието в (гр)адска действителност и ежедневие."
Припомняме, че и друга инсталация, която е част от Седмицата, предизвика публични реакции. Става дума за работата на Севдалина Кочевска „Стената”, която бе експонирана до Римския стадион. Няколко дни по-късно обаче тя изчезна, защото има опасност от пожар.
Авторката обаче предположи, че това се е случило, защото на 6 септември в града е имало много дипломати и някой от местната власт е решил, че „Стената” не е достатъчно представителна за пред гости.