Орхус 2017 и Ливърпул 2008 представиха своя опит в Пловдив
„Всеки един от гражданите на Пловдив е посланик на града“, заявиха лекторите по време на провелата се вчера туристическа среща, организирана от фондация „Пловдив 2019“. Форумът бе открит с приветстващи слова от заместник-кмета “Култура и туризъм” Александър Държиков и изпълнителния директор на фондацията Кирил Велчев.
Пред близо 60-те гости презентации направиха Радост Иванова – маркетинг директор на фондацията, и гости-представители на Орхус – Европейска столица на културата 2017 – Кристиан Тране, и Ливърпул – Европейска столица на културата 2008 – Нийл Питърсън.
Заедно те споделиха успешни практики и данни от своята работа преди и по време на годината на титлата. В датския град Орхус например международните посетители са се увеличили с 16%, в това число. Събитията по време на проекта не са били концентрирани само в града, а и в целия централен датски регион.
Ливърпул също се е радвал на огромен интерес от чуждестранни туристи по време и след годината на титлата си. Туристическият дял се е увеличил от 2% на 15%, което е довело до 27 000 нови работни позиции, а градът се е превърнал в 5-тия по посещаемост във Великобритания с растеж на приходите от сектора 80 милиона паунда.
От своя страна, Радост Иванова разкри малко повече подробности за предстоящите събития и очаквания през 2018 и 2019 година – подготвят се многобройни фестивали, международни изложби и редица други разнообразни събития. Всеки един от тримата лектори сподели едно и също послание, а именно, че за успешното реализиране на най-мащабното културно събитие в Европа трябва да се подготвяме и работим заедно.
До края на 2018 година екипът на фондацията предвижда да допълни поредицата от инициативи, привличащи бранша към каузата, популяризиращи региона и България и подготвящи индустрията за най-голямото културно събитие в Европа, с още мероприятия.